JAG BLIR SÅ ARG!
Jag blir så jädrans förbannad på hunägare som inte har kontroll över sina hundar! Nu ikväll blev min dansk/svenska gårdshund attackerad av två st rottweilrar!!! Som tur är var de bara ute efter att skrämma honom eftersom han inte fick sår. Han låg ner och den ena hunden hade honom över rumpan o den andra över skuldrorna!!! VAD SKA SÅNNA MÄNNISKOR MED HUNDAR TILL….. de lät som om de var galna o reste ragg och allt. Ägaren fick knappt bort dem.. nu kommer min hund aldrig mer våga gå nära en stor hund.. han avr redan rädd innan detta.. blir så less

Usch, låter inte alls trevligt.
Men vad hände egentligen? Hur reagerade ägarna till rottisarna då?
Var de ångerfulla och så eller struntade de i vad som hände. jag menar det var inte så att de hundarna hade råkat smita eller något?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En av hundarna hade slitigt sig, då gick ägaren fram med den andra och då attackerade även den. Tilläggas bör att ägaren var väldigt liten till kroppsstorlek och att hundarna inte lyssnade till hans små nej sluta. Jag känner ägarens tjej och hon kom hem till oss och kollade så att allt var ok och bad om ursäkt. Deras hundar kommer från chile.

Men då låter det ju inte som om de är dåliga människor i alla fall. De skulle kanske behöva få lite hjälp med lydnaden på dem. Har ni en brukshundsklubb? Om du känner tjejen så rekomendera henne att ringa till dem och be om privata lektioner. Finns många brukshundsklubbar som hjälper en sådana här gånger.
Det låter som om hunden kanske är lite för starka för dem i psyket. Men svårt att veta när man inte var med.
Men hur som helst, lite extra lydnad har ingen dött av. Det skulle jag och Bonita behöva. ;-)
Audiatur et altera pars
här där jag bor finns det inga ångersfulla hundägare !
fy fan säger jag för dom & deras jävla hundar. oftast rottweiler great japanese dog & retrivers.
de springer lösa jämt & ägarna har inte ens ett halsband på dom. har för det mesta oturen att möta dom & deras hund flyger på & hugger som bara den. då skriker deras husse eller matta att hon/han bara vill leka & är sååååååå snälla !!!!! helvete heller att dom är det ! det var därför jag skaffade mig dessa läderhalsband med stora höga spikes på (nitar ). det har skyddat mina hundar som jag haft genom åren,& skyddar dom hundar som jag har nu med. EN BRA FÖRSÄKRING TILL SIN HUND MED SPIKES HALBAND !
en rottis rusade på en av mina hundar en dag för några år sedan då min schäfer levde & han hade sitt halband på sig tur var det. då kom en ilsken rottis & högg. men så högg han min schäfer över nacken ,då hade jag halsbandet att tacka för att min gibson fick fortsätta leva. han högg rakt över min hunds nacke & stack sig i munnen. rätt åt honom. ägaren sa bara att han är så snäll! vill bara leka ! vadå ? han rasade ju mot min hund & aggrissiv högg ! en hund leker inte så att blod börjar rinna.
men anmäler man detta så kan de inget göra åt det säger de som håller i det. vad gör man åt det då ?
hund lagen är skit också,den funkar inte!!!
Får de tillräckligt många anmälningar omhändertas hunden eller så avlivas den. Men det krävs mkt till för att det ska ske. Tror det är tre anmälningar sen måste hunden ha munkorg.
Åsa F - Jag var nog chockad och arg när jag skrev texten. Jag sitter och tänker på vilken tur vi hade. Min bebis hade kunnat dö om de bitit hårt. Eller rättare sagt han hade dött om de ville. Och nu vet jag hur det känns när man tror att hunden är på väg att dö.. inget kul. Skaffar man en ras som dobermann eller rottis får man se till att man klarar av rasen. Med tanke på hans ynkliga "nej, sluta" så kan jag inte tänka mig att han någonsin kommer klara av dem. Dessutom upprepade han dessa ord så man kunde tro han hade 20 hundar.
det värsta med sådana hundägare som har dessa hundar är att dom släpper dom lösa !
tur att din vovve klarade sig & du med för den delen.
han/honär såååååå snäll eller han/hon vill ju bara leka ! detta verkar vara standard fras hos dessa hundägare som ingen hjärna har !
aaaaaaahh ! jag blir så förba…d !
Exakt. Igår när jag skulle sova tänkte jag bara på vilken tur vi hade, att de hundarna inte var ute efter att döda.. Uch, nära döden upplevelse. Jag ser hela tiden och hör hela tiden min hund när han låg där o skrek :( Idag verkar det som att han har lite ont i ena benet..
jag blir ofta attackerad av lösa rottisar där jag bor & de ägs av personer utan hjärna!
hemskt att behöva vara på sin vakt när man är ute & går med sin hund bara för dessa skit ägare & deras skit hundar. hoppas att du slipper möta denna hund igen. här finns det engreat japanese dog hane som förut sprang som han ville bara för att han har en idiot husse. redan som valp var denna hund både hund & männiko ilsk. han fick för sin husse springa lös även inne på gårdarna bland barn & vuxna & nafsa & hugga. när den blev äldre så flög han en dag på mig & mina hundar hade då 2 tikar min husky & en pyreneerhund. han kom rusande & kastade sig över min första hund husskyn,& högg när hon inte ville para sig med honom. sen gick han över till min pyrre tik som då höglöpte dessutom. högg henne när han inte fick med henne . jag skällde ut ägare som körde med sin standard fras: han vill bara leka! en hund leker inte när den hugger !
men hans husse blev polisanmäld av nästan alla sina grannar på den gård han bor på. (bor i hyreslägenhet) de ringde ner polisen ang. om att hans hund hade huggit flera grannar i benen. & huggit deras hundar. men polisen (som vanligt) kunde inget göra sa dom. förjävligt ! det var ju ändå kring 10 personer som anmälde honom till polisen för om hunden har bitit en människa enligt vad de sagt själva då kan polisen göra nått. men de brydde sig inte ett skit! så hunden & hans husse bor kvar & hunden är då & då lös. hussen slår hunden väldigt & sparkar honom när han börjar resa ragg & morra när han möter mig . men han törs inte nu ha hundan lös när jag finns i närheten. för jag skrek åt idioten att jag skulle polis anmäla honom & se till att hans hund skulle bli omhändertagen av polis & avlivas om han inte hämtade sin hund s då han flög på mina hundar. men hunden är fortfarande lös även i skogen har hört fler som blivit bitna .

Ni ska polisanmäla dessa händelser. Det är faktiskt olagligt att ha hundarna springande lösa utan koll.
Jag anser att om en hund smiter kanske tre/fyra gånger under sin livstid och hittar på saker den inte bör kan vara en annan sak. Men om man inte har koll på hundarna så är det ett lagbrott. Och då ska man inte ha hund.
Dessa människor hjälper till att ge hundägare och hela raser dåligt rykte.
Audiatur et altera pars
Ruskig händelse! jag tycker du ska polisanmäla dem så ägarna vaknar och gör något at saken. Kennlarna som föder upp stora raser har ett stort ansvar när de säljer sina valpar, men det är svårt för de kan köpas av bulvaner. Du skulle kunna skaffa en ridpiska och ha en burk peppar i fickan ifall du råkar ut för en liknande sak igen.
Usch nä sådana människor borde inte få ha hund!
jag träffade själv på en blandras,, vet inte vad för raser men kanske golden,, rottis och dobberman,, är inte säker,, men såg ut att vara en blaning av dessa.. Ja,, så kom då "ägaren" som i själva verket bestod av två små pojkar i 8-10 års åldern.. jag gick förbi med min hund timmie och helt utan varning började den skälla och dra som in i norden, den visade ragg och tänder. helt klart aggresiv!.. Hunden drog ju med pojkarna,,!!! Av ren reflex sparkade jag hunden på frambenen,,! jag frågade var pojkarna bodde,, med dom bara flinade och skrattade typ.. blev så himmla förbannad,!!!!!
Medarbetare på Hundar.ifokus