Norsk Buhund
Hej,jag undrar om det finns någon som har eller har erfarenhet av den underbara rasen NorskBuhund. Jag har själv 1 tik på snart 6 år. Vore roligt om någon hade erfarenhet o kunde berätta lite. Kram Socker-Conny

Jag har ingen Buhund. Kan du sätta in en bild på din lilla tjej och kanske berätta lite om rasen för oss andra som inte har träffat på rasen. Det vore roligt. Det är nog lättare att sätta betyg då. Mvh KerstinP
Tjenna kerstinP! Tyvärr kan jag inte just nu fixa en bild på min hund.det kommer. Nors buhund är en nordisk spets som har anor ifrån vikinga tiden,den är stark o envis.En hanne blir ca 45-47 cm hög o en tik 42-44 cm hög.jag drar inte hela standarden nu,men buhunden är i mordern tid mest en gårds hund,en duglig jakt hund,vallar bra.Buhunden finns i färgen gul eller svart.Jag har en gul.Den svarta buhunden är numerärt mindre i antal. Jag har haft 3 buhundar,alla gula,men nästa blir nog en svart. Foto kommer o då kan ni sätta betyg. Annars är buhunden energisk o aktiv,får den inte vara detta mår den inte bra.Avvikelser finns dock. Kram S-C
Fick 7 valpar i fredags förra veckan. De är 50% BC, 25% Collie och 25% NB. Så söta, men tyvärr moderslösa för tillfället då morsan drog i morse. Vi vet inte var hon är, men jag hoppas hon kommer tillbaka snart.
Det är pappan som är 50% Buhund och han är så fin! Har inget foto just nu, men kanske kan ordna ett…
Tjenna! Har mamman dragit ifrån sina valpar,låter knepigt!
Ja sätt gärna in ett kort på hanen.Hoppas att allt ordnar sej,så att valparna får ha sin mor hos sej.Jag förstår att du är förtvivlad.Det hade jag varit.
Kram S-C

Ohh, vilka fina bilder. Tia såg sockersöt ut. ;-)
Shelby är det din buhund på korten? Söt var den i alla fall. ;-)
Asagard, har mamma hund kommit hem igen? Hoppas allt är bra med bebisarna. Tikar brukar inte rymma från sina små så där. Varför gjorde hon det tror du?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack, nu har jag fått lite mer kött på benen om Nors Buhund. Mycket intressant och jättefina bilder. Häftigt att ha både en svart och en vit Socker-Conny.