Hundar iFokus

Hundar

Läst 155 ggr
A.K.F
0

När släpper sorgen efter en hund?

Hej,
Det har nu gått 5 månader sedan min bästa vän lämnade mig. Jag fick henne när jag var 17 och fick ha henne med mig i 16,5 år. Alla mina minnen är med henne. Jag försöker känna glädje över att just jag fick ha denna fantastiska hund. Men just nu känner jag mig bara tom av tanken att jag ska behöva leva i kanske 60 år till nu utan henne. Sorgen känns lika intensiv fortfarande.
Hur har ni kommit vidare efter att ha förlorat er hund? Vad hjälpte er att hitta livsgnistan igen?

Tarotstollan
1

Beklagar att du mist din hund.
Sorgen är så olika för varje person. En del skaffar ny hund direkt och andra funderar på att skaffa ny hund men gör aldrig det eftersom de tror att de aldrig kan känna samma kärlek till en ny hund som de hade för den gamla.
Ibland tar det flera år innan sorgen mildras och de känner sig redo för en ny hund.
Du skriver inget om att skaffa någon ny, så din sorg kommer att ta den tid du behöver för att orka komma vidare. Det finns inget rätt eller fel.
Minns din kompis med kärlek och sörj, det har du rätt att göra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
3

Sorgen lindras över tid, men saknaden försvinner aldrig, man lär sig leva med den. Det låter kanske grymt just nu, men livet går vidare.

Jag har alltid haft fler hundar, så jag har haft mycket tröst i de andra, men jag minns än idag min första hund ,som gick bort 1998, med saknad.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Emo
2

Aldrig

Jag hade tånkt skriva mer men tårarna kom. han var min tredje och efter honom har jag nu haft flera hundar.

Alla har blivit minst 12 år

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

• Redigerat 2025-12-29 10:52 av Emo
Karmatarerskanise
1

Jag sörjer ännu min själsfrände, mer än 3 år sedan han fick somna in.