Hundar iFokus

Hundar

Läst 123 ggr
Arañita
0

Tips på hundfoder för kräsen hund

Hej!

Tar gärna emot tips på hundfoder, torrfoder. Vi ger just nu doggy proffessional puppy. 🙂

Maleficum
0

Med erfarenhet av kräsen hund skulle jag säga att det är trial and error som gäller. Helt enkelt testa sig fram, kanske till och med behöva byta mat lite då och då (det fick vi göra så vi skaffa alltid ganska små påsar så hon inte han tröttna).

Acana har en fördel att de har många smaker och finns i väldigt små påsar (Lite mer liknande "smakprov").

För oss blev det bättre efter kastrering och hon är inte riktigt lika kräsen längre (men kan fortfarande ha fri tillgång på mat och håller vikten bra på det fodret hon har nu).

Sen föredrar våran att äta ute på promenad och speciellt om hon får "sno" det från godispåsen.

Är inte torrmat men vår älskar magnussons ångkokta mat om det kan vara ett alternativ.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Arañita
0

#1: Tack snälla! Det är en riktig djungel med hundfoder 🙈 Många märken vi varit intresserade av att testa erbjuder inte provpåsar att köpa tyvärr..och eftersom vår kille är kräsen känns det lite väl risky att köpa en stor tex 15 kilos säck om han sen bara fnyser åt det.. Jag ska absolut kolla upp märkena du skrev!🙂

Maleficum
0

#2: Köp små påsar, sen brukar många märken ha smakgaranti så om de inte vill äta maten kan man lämna tillbaka den (fast säcken är öppen, det har vi fått göra några gånger).

Att köpa storsäck till en kräsen hund är ganska förkastligt i min mening eftersom de lätt att tröttna (även om man hittar något de gillar) och risken är att de inte vill äta allt eftersom smaken kan förändras om det tar för lång tid mellan påsens öppnande och de ätit upp den (med vår labbe däremot var det aldrig problem att köpa i storsäck för där slank det ner).

Vet att det är en djungel med all mat och väldigt mycket osikter om vad som är bra och dålig mat.
Men speciellt med kräsen hund så är all mat bra som dem äter och funkar bra på (inte får besvär av helt enkelt). Med labben var det annat, hon åt magnussons ungsbakade mat vilket vi gillade eftersom det är svenskt, närproducerat och stinker inte 😅 och hon funka superfint på det. Men pudeln så får det bli det hon äter (och håller sig frisk och fin på) oavsett ursprung eller innehåll.

Vår Pudel älskar kyckling så kollade ofta på foder med kyckling i tex. Nu äter hon dock ett med lamm och det funkar också bra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
0

I min åsikt så finns det inga bra eller dåliga foder. Om hunden äter maten och är bra i hull och päls så är det ett bra foder för just din hund.

De vi har nu äter Klass färskfoder, de fungerar jättebra på det och är fin i päls och hull.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Hornslandet
0

Jag gav upp att försöka med torrfoder och kör på färskfoder så hunden äter när det bjuds..varje gång haha. Och jag har ändå en golden retriever, men även de kan tycka att alla torrfoder är blä efter en vecka typ..