Dansande hundar :)
That was incredible and pure joy to watch. pic.twitter.com/yD2c5ZPyhV
— The Figen (@TheFigen_) April 19, 2025
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte men misstänker att det krävs ganska mycket tid och tålamod för att lyckas dressera hundar så här? :)
// Staffan
Helt fantastiskt!❤️🐕🐕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det krävs tid och framförallt tålamod 😉
Freestyle är jätteroligt att hålla på med. Mina hundar delar på en halv hjärncell så de är obildbara 😝 Men dottern håller på endel med Freestyle och Rallylydnad 🙂
- Redigerat 2025-04-22 07:35 av Draken
Jag är så imponerad över de som lyckas så bra. Själv har jag absolut inte tålamod för att träna hund på den nivån.
Och faktiskt mindre lämpade raser för sådan aktivitet. Det krävs ju raser med mycket will to please om man vill ha störst chans att kunna träna och tävla i freestyle och liknande sporter.
Vinthundar är kända för ingen eller låg sådan. Men några har lyckats även med vinthundar.
Vi hade inte kommit långt när det enda dom lärt sig är sitt, om det finns en godis framför nosen. Min galgo krävde väldigt lång tid och träning för att faktiskt sätta sig ner. En chock för mig som alltid har snabbt och lätt tränat in de vanligaste kommandona på tidigare hundar, och dessutom flera olika trick. Whippeten har ju mer will to plz då dom kom till med terrier inblandat, och han kan lite mer och älskar parkour. Galgon har aldrig ens försökt hoppas upp på något eller ens slälla frambenen på en liten stubbe trots ihärdiga försök från mig. Helt ointresserad av allt utom att mysa och springa fort som fan.