Så jäkla äckligt
Måste skriva av mig lite. Jag blir så jäkla äcklad av alla dessa sniglar som är på gångvägarna nu!! Speciellt dom där stora bruna utan hus, ryser. Går ju knappt att promenera ens, för man måste sicksacka sig fram så man inte råkar kliva på någon. Måste hålla koll på mig själv och hunden, får ju gå med ögonen i backen konstant haha. Och om hunden ändå råkar kliva på en, så får ju tassen snigelslem på sig så då måste man hem sen och stå och skrubba tassen med nageln i duschen o försöka få bort. Nä usch och fy!!
Har ni också massa äckliga sniglar på vägarna??
★
- Redigerat 2024-07-03 23:46 av swapp
Haha, var glad att du inte har en trädgård. Jag plockar säkert 100 om dan för att överhuvudtaget få något ätbart kvar. Det är ett sällsynt äckligt snigelår i år.
Sätt tossor på den stackars hunden. Den måste ju tycka det är superäckligt med kletet.
Usch vad mycket, 100 om dan!!? Hade nog fått kväljningar om jag hade behövt göra det haha.
Ja jag tycker det är sällsynt mycket, har liksom inget minne av att det brukade vara såhär mycket förut?
Ja tossor hade ju varit praktiskt, men tror egentligen inte han bryr sig så mycket min hund, mest jag som är känslig xD
★
Håller med. Har inte råkat ut för det än i år, men det är väl bara en tidsfråga. Tycker det är äckligast när man cyklar. Går inte att undvika alla då och så hör man det där äckliga schmosh-ljudet under däcken och får den nedkletade med snigelmos.
Har varit med om när det varit så mycket grodor på vägen att man ounvikligen körde över dem. Med bil då. Och grodor vill man ju absolut inte döda. Hände varje år på den vägen, ute vid kusten på Tyresö. Havet på ena sidan och en liten sjö innanför. Tror de kom från sjön. Det var tusentals och bara några decimeter mellan dem. Enda vägen ut på en udde. Hua, jag ryser fortfarande när jag tänker på det.
- Redigerat 2024-07-04 04:47 av hemul
#3 Det där med grodorna låter hemskt !
★
- Redigerat 2024-07-04 05:47 av swapp
Igelkottar äter sniglar, så jag hjälper dem om de kommit där jag ska gå. De är ju igelkottsmat.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Har , än så länge, inte sett en enda snigel på hundpromenaderna, och hoppas att det förblir så också 🙈
#6 Du är lyckligt lottad!
Hos mig kryllar det efter att det bara regnat pyttelite
★
För några år sedan stod mina skor utomhus på en altan över natten. På förmiddagen när jag skulle ta på ena skon för att åka hem så var det en sån stor svart snigel där i. Fick ta ur foten ur skon. Slänga strumpan. Tur att det inte var några finskor utan slitna skor som jag kunde slänga.
Mvh
Mig
#4: Det var det. Men det fanns ingen alternativ väg. De som hade hus där var ju vana, men de tyckte nog det var läskigt de med. Jag som besökare tyckte det var vidrigt.
Idag skulle man nog ha gjort nåt åt det, men det milötänket fanns inte på 80-talet när jag höll till där.
- Redigerat 2024-07-18 03:40 av hemul