DNA-testa hundbajset đ
#0: Oj vilket jobb, stackars den som skall utföra det. Hoppas de fĂ„r bra betalt đ
NĂ€stan sĂ„ man tycker att de skulle göra samma sak hĂ€r i Sverige pĂ„ vissa omrĂ„den đGatan dĂ€r jag bor vore en bra start đ
#0: Ăr det inte bara ett för tidigt aprilskĂ€mt?
DNA- testa hundbajs đ Ja mycket ska man fĂ„ höra innan öronen trillar av, herregudâŠ
Vilka kommer vilja bli "Dna-hundbajs kriminolog" kan man ju undra?
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#2: Ja och hur skall de veta exact vilken hund det Àr ? De fÄr vÀl fram vilken ras det rös sig om, inte vilken hund det Àr.
S'Ă€g att det finns 15 Jack Russelterriers pĂ„ ett omrĂ„de och de DNA testar hundbajset och fĂ„r fram att det Ă€r en Jack Russel som har bajsat đ€đđ€Ł
Det lÀr nog gÄ att komma fram till individ, precis som med mÀnniskor. Men jag trodde sÄnt inte var helt gratis.
Det hÀr lÄter ju mer som ett förslag frÄn sosse-Magdalena Àn ett förslag frÄn en respektabel politiker i Italien. Iof sig kan jag förstÄ förslaget dÄ italienarna mÄste vara en av Europas absolut sÀmsta lÀnder frÄn att plocka upp hundskit pÄ offentlig plats. VÀrmen, eller snarare "hettan" sommartid i stÀderna gör ju inte den sanitÀra olÀgenheten mindre.
Bor man pĂ„ Ăland, solen och vindarnas ö, sĂ„ skapade jag nĂ„gra sidor som visar vĂ„r vackra ö med hjĂ€lp av nĂ„gra bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
Det görs tydligen i vissa lÀnder.
Men det mÄste ju kosta ofantligt mycket.
Billigare om man gav en del av invÄnarna befogenhet att vid bar gÀrning trycka ner hundÀgares ansikte i den egnes hunds nysketna hög och sen en böteslspp pÄ 2000kr.
Ibland kan jag rÀkna 50 högar bara i ett villakvarter. GÀrna precis framför villorna grindar och garageuppfart. Och mitt pÄ trottoaren verkar vara vad dessa mÀnniskor lÀr sina hundar.
Jag vÀntar Ànnu pÄ att se nÄgon lÀmna högen sÄ jsg kan ta den, följa efter och antingen kasta pÄ Àgaren eller kleta ut utanför dennes dörr.
LÀmna tillbaka det den glömt.
Otroligt hur lata mÀnniskor Àr. SÄ jobbigt Àr det inte att böja sig ner knyta en pÄse och bÀra med sig.
Bristen pÄ respekt gentemot andra Àcklar mig. NÀr nÄgon med hund stor som en elefant bajset att dömma hade lÀmnat en hög vid mina förÀldrars grind skrev jag en lapp.
"Vi förstÄr att alla har olika seder och bruk. Ni menar sÀkert vÀl med era govor. Vi uppskattar dom inte dessvÀrre. Vi kommer ÄterlÀmna dom, och Àven andra pÄ omrÄdet som kÀnde igen er pÄ fotona vÄr sÀkerhetskamera tog nÀr ni var sÄ nÀra grinden och rörde er. I vÄrt kvarter Àr vi glada för blommor nÀr vi visar uppskattning, tips för framtiden. VÀl mött."
Plastade in texten, fÀste pÄ en pinne och satte den i monsterhögen.
Om inte annat har jag fÄtt mÄnga att le Ät elÀndet.
VÀrst Àr att bajs sprider bÄde sjukdomar och parasiter och det Àr tillrÀckligt för att hundÀgare borde bry sig och plocka.