Tuggben låg protein
Hej.
Vi har en hund som inte ska äta för mycket protein. Max 24%. Tuggben innehållet mycket protein, de flesta runt 70-80%. Vi har svårt att hitta tuggben under 24%. Har provat med SmartBones som har låg protein, men det verkar som vår hund blir lös i magen av de. Så de vill vi inte ge längre. Har ni några bra tips? Nåt som hunden kan hålla sig sysselsatt med en längre stund och tugga på.
Annars får vi väl göra ett undantag med tuggbenen och att hon får äta högt protein där då.
Mvh
Varför ska inte er hund äta för mycket protein?
Eller rättare varför skulle inte just eran hund klara av protein lika bra som alla andra hundar?
I vilket fall så finns det vegan produkter för hund med mindre protein i..Sen om det är nyttigt eller inte att ta bort protein från köttätare tror jag ju inte.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
För att den har problem med njurarna kanske?
Men måste det vara "tuggben" då? Kan du inte ge ritiga ben eller horn att knaga på? Borde inte vara mycket protein i dem. Tror jag inte ivf.
Stön. RIKTIGA ben menade jag så klart att skriva.
#3: Jag tror nog alla förstod att du menade RIKTIGA ben, hemul 😂
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag har blivit så klantig när jag skriver. Skriver inte ens på mobben, så har inget att skylla på. 😥
#0: Varför klarar hon inte hög proteinhalt ? Är det ett hälsoproblem, så kanske veterinären kan hjälpa ?
Vi har en Basenji och den rasen kan få problem med urinsten om den får för mycket protein. Uppfödaren sa att hon ska äta max 24% protein.
I övrigt äter hon färskfoder från MUSH som har låg protein.
Nej, det måste inte vara just tuggben men nåt hon kan tugga på eller så en längre stund. Märgben verkar ha låg protein så det ger vi. Men vi vill ha mer alternativ. Det är lite svårt :)
Men såna där horn man kan köpa då? De ska vara poppis.
Basenji är en spännande ras. Har bara träffat en enda. Och den ville inte sjunga för mig. Stor besvikelse! 😉
- Redigerat 2024-03-15 11:48 av hemul
Horn är ett bra alternativ. Vegetariska tuggben och smaksatta "plastben" finns också.
Ja, vi får kolla upp detta! Tack.
Ja, visst är Basenji spännande. Hon sjunger så fint varje gång hon gäspar, hehe :D