Hund hjälp
Hej mina vänner.
Nu är jag här igen.
Jag går i tankarna på o skaffa hund. Bor just nu själv. Men löst allt från hundvakt när jag behöver osv.
Problemet är såhär. Jag blir lite motarbetad från visa som säger jag inte vet hur det funkar med hund osv.
Men jag har själv gått djurvårdslinjen med inriktning hund. Jobbat på ett hunddagis och haft hand om 15 hundar själv. Så har erfarenheten.
Sen är min plan även såhär att hittar jag nån. Ja då blir det test en månad och se hur det fungerar. Men därav jag skriver. Hur kan man motbevisa dessa personer? Nu när jag uppenbarligen har erfarenhet och vet vad jag pratar om.

Om du har den erfarenheten av hund och några säger att du inte kommer klara av det. Då har fom ju bestämt sig och det blir nog svårt att övertyga dom om annat. Spelar det nån roll vad just dom tycker?
Min lillasyster skaffade hund för 3 år sedan, hon bor själv
Mina föräldrar hjälper henne vid behov.
Finns ju även hunddagis eller dagmatte om man behöver det.
Och alla är nybörjare någon gång liksom.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0: Ja du motbevisar dom väl bäst genom att ta hand om hunden/valpen du skaffar..
Sen låter det lite oroväckande att du skriver att du därför ska "testa i en månad och se hur det fungerar" med en ny valp/hund ?
Är du verkligen seriöst intresserad av att skaffa valp eller hund, så bör du ju ge valpen/hunden mycket längre tid, innan du slänger in "handuken" än 1 månad..
1 månad är ingenting när man skaffar hund…Speciellt inte om det är din första egna hund..
Men det är ju jättebra att du har erfarenhet från hunddagis, osv…då vet du ju mycket om hundar redan, men att ta hand om andras hundar är inte riktigt samma sak som att ha egna hundar…Och då menar jag både på gott och ont..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
När man skaffar hund är det för resten av dess liv.
Man provar inte en månad utan man ska vara säker den dagen man köper en hund

Missade helt meningen om att testa en månad.
Gomorron. Tror ni mer har missuppfattat. Eller jag som skrivit jätte fel. Ber om ursäkt där.
Min meningen är inte testa o slänga in handduken. Är så man vill hålla det uppe med uppfödaren om man märker hunden inte passar i miljön man har hemma.
Ber om ursäkt för jag skrev helt fel.
#3: haft egen hund tidigare så itne bara tagit hand om andras :D
#4: okey? Som jag skrev lite ovan det du svarar på är ren o klar missuppfattning. Självklart jag inte bara ska kasta in handduken. Min tanke är och ha en öppen dialog med uppfödaren. Så det inte blir att man köper en hund. Sen så ser man klart och tydligt att hunden inte trivs I miljön man har. Jag hoppas innerligt det inte kommer hända. Men vill alltid o då menar jag alltid ha en plan b pö alla saker jsg gör :D
Varför tror du att hunden eventuellt inte kommer trivas i miljön du har?
Bor du så till att det inte riktigt passar alla hundar eller hundraser?
Dom flesta hundar o raser kan anpassa sig efter hur man bor. tex- i en (liten) Lägenhet, eller mitt i stan, osv..
Sen finns det ju ngr st raser som kanske inte passar lika bra att tex ha i en lägenhet…som draghundsraser, vissa stora arbets/vakt/herde-hundar, osv.
Visst kan man väl ha en backup, med uppfödaren, but it goes without saying.. att man vänder sig till uppfödaren först om det värsta skulle inträffa…
I alla fall om man köper hund från en seriös uppfödare.. Men man planerar ju inte det i förväg "med" uppfödaren innan det ens har hänt något..
Om jag hade varit uppfödare så skulle jag nog tveka att sälja en valp till någon som ville ha mig som en "back up" - alltså om någon frågade mig om det..
För som sagt det vet man redan, det är inget du behöver planera…
Hoppas du förstår hur jag menar…
Och att jag inte har missförstått dig igen..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"