Hundar iFokus

Hundar

Etikettervalparskaffa-hundträning-och-inlärning
Läst 132 ggr
Magnete
0

Sova med valp

Hej! Jag får snart hem min första valp och är lite fundersam kring sömnen. Första natten/nätterna tänker jag att hon ska få sova in sin egna säng men att den ska stå precis bredvid min säng eller vid fotändan i min säng. Sedan tänker jag att det skulle vara bättre för henne om hon klarar av att sova själv i sin egna säng utan mig men jag skulle samtidigt vilja ha henne instängd i mitt rum på natten så att jag har koll på vad hon gör. Vet inte om jag ska låta henne sova i mitt rum men i egen säng eller successivt
flytta sängen längre bort från mig och ur mitt rum när hon är rumsren. Hur har ni gjort, vad tycker och tänker ni?

• Redigerat 2023-10-15 13:45 av Magnete
Nephi
0

Jag körde på hundbädden bredvid sängen och stängd dörr tills han sov genom nätterna

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Signur123
0

Vår hund sover i sovrummet i egen bädd, och har gjort det enda sen han var valp.

Karmatarerskanise
4

Jag sover på madrass på golvet när en ny valp flyttar in. Dom har slutits ifrån sin mamma och syskon och för mig är det hemskt att inte ge den viktiga närheten.

Emo
1

När jag hämtade Nelly, sa uppfödaren att hon nog skulle gnälla första natten, men jag svarade att det trodde jag inte för hon skulle sova i min säng och det stämde. Hon sov gott där och jag också.
Det är ju så mysigt att ha vovsingen där. Där har man dessutom bättre koll på den nya familjemedlemmen.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Heddiz
1

Jag har alltid låtit mina valpar sova bredvid mig, antingen i en korg där man kan sticka ner handen när valpen blivit orolig.
Eller så har dom fått sova i sängen.

Alla valpar har varit mer eller mindre oroliga första natten och "grinat" lite efter mamma..
Så jag skulle inte ens kunna låta dom sova ensamma då.

Sen har dom flesta hundar vi haft iofs velat fortsätta sova i sovrummet efter det och eftersom dom fick/får göra det så tränade vi inte bort det.

Men det går det väl att träna bort om man inte vill ha hunden i sovrummet, när valpen väl känner sig hemma..och det brukar gå snabbt för valpar att bli trygga..(generellt sett)

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

homesick2018
0

Vår hund hade en korg bredvid sängen så vi nådde att klappa om valpen blev orolig. Vågade inte ha honom i sängen av rädsla att han skulle ramla ner och bryta benen.