Skaffa hund?
Hej, jag skulle gärna vilja skaffa hund men det finns ett problem. Var ska vovven vara när vi är på skolan/ jobbet. Några förslag?
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
Hunddagis eller följa med på jobb?😊 Med god ensamträning kan en hund vara själv en stund också. Men inte en hel dag såklart.
/Fia ☁️
Hunddagis ja kostar en hel del dock, alt. ha en dagmatte ibland finns det ju kanske äldre hundvana människor som gärna vill ha lite sällskap om dagarna i ens närhet.
Dagmatte finns, hunddagis.
Hundgård om man bor så man kan ha det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina är med på mitt jobb, sen när jag inte jobbar så är jag dagmatte till dom som inte har möjlighet att ha med sig hundarna på jobbet, hunddagis finns, men undersök noga, många hunddagis på sistone har fått extremt dåligt rykte, med all rätt.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#4 Jasså? Tycker jag oftare ser bra om hunddagisplatser än negativt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för bra svar. Ska absolut fundera över det.
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
#0: Jobbar eller går ni i skolan och inte kan vara hemma-matte/husse i början i minst ngr månader så bör ni absolut inte skaffa en valp om ni inte har en Dagmatte!
Det är massor med jobb med en valp och hunddagis är oftast inte för valpar!
Däremot om ni kan vara hemma i minst ngr månader med en valp först så brukar det funka att sen lämna den äldre valpen/ hunden med både dagmatte eller, ev dagis..
Skaffar ni en vuxen hund däremot så funkar det ju att lämna bort den till dagis, osv tidigare..såklart… 😊
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"