Hundar iFokus

Hundar

Etikettervalparhundfråga
Läst 157 ggr
[_.djur.vän._]
0

Har detta hänt er?

Hejsan alla hundägare!
Igår var jag och min lille valp Sigge ute och klicktränade kommandon, jag höll i kopplet hårt, men eftersom han var så lugn så höll jag inte i det lika hårt längre (jag skulle inte ha hållt det lösare, ångrar det nu efteråt), men då kommer en annan person ut och han springer ner till dem och villa pussa dem och bli klappad. Jag skäms något fruktansvärt nu efteråt, har detta hänt er?

Lona
2

Oh yes, det har hänt några gånger får jag väl erkänna. Inte för att jag brukar slarva med att hålla i kopplet men ett par av mina hundar har stuckit iväg på "pusskalas" som valpar.
Visserligen tycker jag att man ska ha koll på sin hund men sånt händer. Skillnad dessutom på en valp som springer iväg för att glatt hälsa gentemot en vuxen hund som gör utfall.
Skäms inte utan ta det som en erfarenhet!
Gå efter hunden (eller kalla in om det går), koppla den lugnt och be om ursäkt om det behövs. 🐾🌼

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Draken
0

Jadå det har hänt ett par gånger. Det är inte så roligt , men sånt händer. Så länge det är enstaka händelser och inte varenda gång så tycker jag inte du skall skämmas🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis