Priser, jourhund mm
Jag har varit akut jourhem åt en amstaff-mix, tik 7 månader, i 3 veckor. Ägaren vill sälja henne till oss men vi vill inte betala det hon begär. Hunden är varken märkt, vaccinerad eller försäkrad. När hon kom hade hon med mat för endast några få dagar, dessutom var det Coop Extra hundmat för vuxna hundar. Jag fick ingen övrig info.Nu tänker hon hämta tillbaka hunden för att sälja henne vidare och tänker inte betala för maten jag köpt.
Vad tråkigt, och dålig stil av henne. Men jag tror inte det finns så mycket att göra om ni inte skrivit något slags kontrakt. Jag kan ha fel i och för sig. Hoppas det löser sig för vovven.
/Fia ☁️
Märkt och registrerad i jordbruksverkets register måste den väl ändå vara? Det är det lag på.
Har ni inte skrivit något avtal om vad som gäller?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2: tyvärr inget avtal, var som sagt akut.
Jo det är lag på det. Jag visste inte att hon inte var märkt förrän häromdagen.
#1: Tror tyvärr inte heller det. Vi trivs med henne och hon med oss….
Är hon inte märkt har hon ju ingen laglig ägare. Har ni lämnat tillbaka henne?
#5: Nej, hon sa att hon skulle komma idag
Ta kontakt med Jordbruksverket och kolla med dem vad som gäller för omärkt och oregistrerad hund.
Troligtvis önsketänkande, men du kanske inte behöver lämna ifrån dig henne.
Omärkt och oregistrerad hund har ingen ägare alltså finns det inget Behov av att lämna tillbaka hunden.
Ända undantaget är om rätt ägare fortfarande har köpeskontrakt finns inte det så finns det heller inget bevis på att hunden tillhör den personen.
Jag tog över en hund, en som inte var så väl behandlad, även hon var oreggad, och nu är hon reggad på mig, så oavsett om föredetta ägare vill ha tillbaka henne så är det inte möjligt.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Tack för Era svar.
Vi har nu kommit överens om ett pris, för högt enligt mig men orkar inte bråka och vi vill ha hunden plus att jag vill inte att hon ska flyttas runt.
Ägaren/uppfödaren vill ha kontant betalning och vill oxå ha tillbaka de saker som kom med hunden såsom skålar, koppel, halsband mm
Vi ska ses idag, onsdag, och skriva papper sen kommer jag aldrig mer ha någon kontakt med den människan igen.