Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 864 ggr
Winta
0

Köttbullar + korvar

Tjena hundfolk!

Har en fråga.. är det bra för hunden att äta några bitar köttbullar och ibland kommer korvar med också i (Blöta) torrfoder varje dag? Har sagt till min mamma att jag tror inte det är nyttigt? plus lök finns ju i köttbullarna som inte är bra för hundar?….

Vad har ni för åsikt? vad är det helt ok att ge hundarna varje dag?

Kristina-
0

Människomat innehåller i regel för mycket salt för att vara nyttigt för hundar. Men lite någongång ibland är nog inte så farligt. Ett tips till din mamma om hon vill blanda i något gott i torrfodret , är att koka köttfärs i rikligt med vatten som då blir en härlig buljong. Blanda i lite köttfärs med buljong i torrfodret och vips får hunden en festmåltid. Jag brukar koka ganska mycket som jag sedan fryser in och tar fram vid behov.

lena1
0

ja annars kan man ge nötfärs rå om man vill…nej det är inte bra att ge dem lök varje dag och inte köttbullar heller…

Karmatarerskanise
0

Håller med ivanstående talare :)

SparklingTindra
0

Korvar är absolut inte särskilt hälsosamt att ge sin hund för ofta.

paivi
0

Nej, godis (köttbullar / korv) skall vara bara godis! För mycket salt, ingenting nyttigt… men visst, goa är dom Flört

Winta
0

Precis.. ja jag får hoppas hon lyssnar till slut. Det är ju för hundens hälsa att den ska må bra. Jag undrar också om hur nyttig blodpudding är för hundar? Jag brukar ge min hund men är lite försiktig så det inte blir för mkt?

SaraC
0

Blodpudding är fettsnålt och inga problem att ge för övrigt heller. Själv ger jag det som träningsgodis eller så får han nån bit när vi lyxar till det lite ibland :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

mm men då ska blodpuddingen inte vara stekt i matfett i så fallGlad

SaraC
0

#8 Jag skär den alltid i bitar och torkar den sedan i ugnen :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Winta
0

#9 Hur mkt värme i ugnen o hur länge? :)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!