Blandras hund
Jag har en liten kille här hemma på 6 månader. Jag fick till mig när jag köpte han för 4 månader sedan att han va 50% mops och 50% Chihuahua. Men när jag googlar lite på blandningen så tycker jag att ingen utav hundarna på bilderna är lik min lilla Hubbe. Han är däremot väldigt lik blandningen tibetansk spaniel och mops, fast korthårig. Hur kan jag kolla villa raser han har i sig?
Antagligen är han det. När man blandar raser så är det alltid ett lotteri. Det finns ingen garanti om något eftersom generna slumpmässigt dras från varje förälder så blandrasvalpar kan se ut hur som helst. Tog själv hand om en jrt-pomerian blandning ett tag men som såg ut som en liten spets utan någon antydan på att vara jrt. Däremot betedde han sig väldigt typiskt jrt så rasegenskaperna kan komma upp i andra aspekter
- Redigerat 2022-03-01 13:45 av [Tismon]
Blandraser kan se väldigt olika ut.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det finns flera olika dna-test man kan beställa online, Embark och Wisdom panel är de två största.
Om du tycker att det är dyrt är ett alternativ att delta i forskningsprojektet Darwins ark, där kan du få gratis test genom att fylla i enkäter om din hund (på engelska).
Men som andra svarat kan hundar av en viss blandras se lite olika ut, det är inte säkert att de blir en självklar blandning av raserna utseendemässigt.
#5 Såna är inte speciellt pålitliga
Han ser ut att kunna vara en korsning av Mops och Chihuahua tycker jag.
Man kan, som skrivet här ovan, göra ett DNA test, men jag vet inte hur pass tillförlitligt det är.
#6: Kan du utveckla lite - källor, kanske länkar till granskningar? Hittade ingen uttalad kritik när jag sökte efter det…
#10 Finns de som skickat på renrasiga för att testa det och fått att hundarna är inte är renrasiga trots att dem varit det.
Tycker den ser ut som den blandningen.