Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2593 ggr
Fining
0

Valp och spårträning

Vår basset är 8 månader, är det försent att gå valpkurs nu? När kan man börja med spårträning? var hittar jag dessa kurser i skåne (eslöv) och hur mycket kostar det ca?

SparklingTindra
0

Gå in på http://www.sbkeslov.se/ och titta. Jag tror att dom kurserna kostade 1000:-/kurs.

Deras valpkurs är dock för 14 veckor-6 månaders ålder. Men man kan juh alltid fråga om man får vara med ändå. Eller så kan du juh vara med i deras allmänlydnadskurs (allmänlydnadskurs 2) för hundar som ej gått valpkurs.

Lycka till! =)

Fining
0

Superbra! tack så mycket! Är det väldigt viktigt med lydnadskursen? Det är en basset så jag har ju inga större förhoppningar om att han ska lyda sådär superbra! Räcka ut tungan Eller kan vi gå på spårträningen direkt? Betalar man per hund även om vi är två personer som är med?

SparklingTindra
0

För att få gå deras spårkurs så vill dom att man har god allmänlydnad på hunden, men anser du att du har det så behöver du nog inte gå på allmänlydnadskursen.

Jag vet inte riktigt hur det är med betalningen men det brukar vara per hund.

Vattnadal
0

Du kan ju annars kontakta någon av alla jägar-föreningar och gå viltspårkurs istället för bruksspår. Då Basset egentligen är en jakthund torde viltspår ge mer jaktkänskla för honom. Då får han göra något han är gjord till att göra.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zebben
0

Det är aldrig försent att gå kurs. Även en basset behöver god lydnad, även om den inte behöver vara tävlingslydnad, så är det skönt att ha en funktionerande vardagslydnad. Man betalar oftas för hunden, så både matte och husse ska kunna följa med. Annars så skulle jag nog ifrågasätta instruktören.

Spårkurs kan Du börja med så fort man fått hem valpen och Ni fått en god relation. Mina valpar går sitt första spår när de är runt 12 v

Lycka till! Glad

nobsan
0

Många har förutfattade meningar när det gäller jakthunds raser och dressyr. Du gör rätt i att gå en dressyr kurs och han kommer vara lika mottaglig som vilken vovve som helst. Jag ska anmäla mina luzerner stövar valpar.  Dom är ju inte så lämpade för viltspår, men med nobsarna och taxarna går jag spår och det är bra hjärngympa för alla hundar. Det är aldrig försent att börja.