Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4647 ggr
Rommel
0

Hundköttbullar

Är det någon av er som har recept på  köttbullar till hund, de vanliga innehåller ju lök och är litet väl saltade för hund, vad jag undrar är: Vilka ingredienser och hur tillagar man dem? I ugnen? eller kokar man dem? Stekt är ju inte heller bra har jag hört.

Någon här som vet?

AnneN
1

då jag lagar köttbullar hemma så använder jag köttfärs och äggulor och kryddor efter egen smak. Ska jag då göra några till hunden så tar jag av en del av köttfärsen utblandad med äggulor innan jag kryddar. Sedan stekar jag dem antingen i ugn eller stekpanna.

Då får varken jag eller hunden i oss några onödiga kemikalier eller giftiga ämnen =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rommel
0

Anne_N: 1000-tack för svaret! Antecknar… En liten fråga bara. Vilka kryddor använder du i "bullarna" till hunden?

AnneN
0

Till hunden använder jag inga kryddor alls

_**/Mvh Anne

Rommel
0

Ok, tack än en gång. Jag ska gå ner senare och köpa ägg och köttfärs. Och sen blir det att rulla köttbullar här ikväll.

AnneN
0

Glad att kunna hjälpa =)

_**/Mvh Anne

Rommel
0

Nu har jag gjort köttbullar till hundarna, förutom äggula la jag i litet solrosolja i smeten. De har smakat och gillar det. Har kvar köttfärs, så jag ska koka morötter och lägga i det som är kvar och steka fler i morgon. Köpte ett helt kilo köttfärs, då det var extrapris på det. Så jag ska frysa in detta godis också.

Zebben
0

Själv använder jag mamma scans köttbullar till mina hundar. Mängden lök och kryddor är inte skadligt i den lilla mängd de får.

SaraC
0

Jag gör aldrig egna kötbullar utan är lika lat som Zebben ;) Äter jag får han smaka det jag äter. Ibland är det köpta och ibland har min snälla mamma gjort.

Skulle jag göra egna skulle jag dock göra som Anne och spara en bit innan jag kryddar och har i lök.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar