Cenaturio
Har fått första säcken av Cenaturio Medium levererat hem till dörren idag. Verkar iaf som att Velvet tycker att det är gott då hon åt det utan att tveka =)
Hon har innan ätit ett annat foder men då varit dålig i magen och ganska röd i öronen (ingen smuts eller klåda) och jag misstänker att det kan bero på att hon är känslig mot det foder hon ätit.
Jag har nu valt att testa Cenaturio just pga att det inte innehåller några kemikalier, inte ens dom som är eu-godkända!
Jag kommer givetvis att hålla er uppdaterade om vad jag och Velvet tycker om detta foder =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

_**/Mvh Anne

Har sett att någon har påpekat mängden spannmål i foder tidigare och så här står det på cenaturios hemsida:
"Jo Spannmål står först för att köttinnehållet beräknas i torrvikt, skulle vi beräkna i råvikt som dom gör på Amerikanska kontinenten så skulle vi också skriva kött först för att då skulle köttmängden vara ca 80%! "
_**/Mvh Anne

Lotta såg att du i en annan tråd skrev "Biobio jag var faktiskt hem till en kompis idag som har tre schäfrar, han har gått över på cenaturio och hundarna har aldrig mått så bra…han tackade för tipset ;) Så jag rekomenderar det starkt till alla =)"
Velvet har nu även hon gått över helt till Cenaturio och hon äter bättre än tidigare och hon har äntligen blivit bra i magen igen så jag är helnöjd med fodret och kommer att fortsätta med det.
Innan jag började med Cenaturio så var hon även lite röd i öronlapparna och i armhålorna men det har försvunnit =)
Jag rekomenderar verkligen detta foder till alla!
_**/Mvh Anne

Vad köpte du för sort? Hur mycket är det i påsen som du köper?

Priset som står är det med hemleverans?

Jag köpte Cenaturio medium 15kg. Priset som står är inkl leverans fram till dörren om det man beställer väger minst 5kg. Om man vill betala via faktura så tillkommer en kostnad på 30kr.
_**/Mvh Anne

Ok!
Jag glömde skriva att den ena av hundarna har fel på någon körtel i kroppen (kommer inte ihåg vilken) som gjorde att han var väldigt risig i magen jämt…nu är han nästan aldrig dålig, vilket kompisen är väldigt tacksam för hunden äter upp sin egen avföring *urk*

#8# Bajsade hunden osmält mat och lite gult? Så hade min mammas hund. Det var något fel på ämnesomsättningen eller vad det nu var.
Ja eller om det var nått med nån sköldkörtel, dom skulle iaf haft honom till både det ena och det andra bla annat till avel men det fick dom slå ur hågen för det gick inte. En attans snygg schäfer, vill haaaaaaaaa =)

Har nu lyckats reglera fodermängden så att den passar för Velvet och hon är nu helt bra i magen och har dessutom inga röda öron längre vilket hon hade innan =)
_**/Mvh Anne

#11# Vad bra! Då fungerade det uppenbarligen för er. :)

Jepp absolut =) Jag är hel nöjd med fodret och rekomenderar det verkligen =)
_**/Mvh Anne

Jo, men det var himla dyrt. Men måste man pga dålig mage eller så förstår jag det. Har inget problem med mina två hundar nu. Däremot schäfern som jag hade krävde ett mycket dyrare foder.

Tycker inte det är så dyrt om man tänker på att man faktiskt får det levererat hem till dörren också + inga kemikalier
_**/Mvh Anne

Ja, ja, vad du tjatar.hihi Men jag har en gubbe som leverear det åt mig. Behöver aldrig bära iaf. *ler*
Tror inte att kemikalerna är så farligt. Jag ger alltid vår mat i skålarna så dom äter inte så förskräckligt mycket torrfoder. Ungefär 50/50.

Så länge ens hund mår bra så spelar det ingen större roll vad det är för märke å så
_**/Mvh Anne

Skulle aldrig köpa ett foder där det stod "spannmål" i innehållsförteckningen! Jag vill veta VAD det är för spannmål! vete, havre, korn, råg, ris, majs? Varierar det från gång till gång kan man ju undra då…

Annars kan man ju ringa företaget och fråga
_**/Mvh Anne

*putt*
_**/Mvh Anne
Putt

Låter som ett bra foder. Men utan hund kan jag inte gärna testa det heller :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha men då måste du ju skaffa en hund så du får testa det =P Dom har ju även kattmat
_**/Mvh Anne

åsa
du kan ju testa kattfodret på illrarna =)

*putt*
_**/Mvh Anne

*putt*
_**/Mvh Anne

Puttar

*putt*
_**/Mvh Anne

Jag är också nöjd med Cenaturio, min Schäfer valp Hero äter av det. Han är jättebra i magen, fin i pälsen och växer lagomt fort. Dessutom älskar han maten.

Kul att höra fler som är nöjda =)
_**/Mvh Anne