Valp som inte gillar regn
När jag gick ut i eftermiddags i regnet med min valp så ville hon inte fortsätta för jag tror att hon inte gillar regn. Och jag kände mig lite dum att jag tvingade henne endå att lyssna på mig bara för att bajsa. Hon råkade kissa inne utan att jag såg, innan jag gick ut.. Varje gång hon kollade bort så ryckte jag lite i kopplet för att jag ville att hon skulle röra på sig lite i alla fall. Och borde jag/vi inte gå ut med henne för mycket i regn eftersom hon inte verkar gilla regn?
Det är bara att gå ut som vanligt. Min hund ville inte heller gå i regn som liten men jag fortsatte gå som vanligt och nu är det inga problem. Han gillar det inte men går och accepterar det.
Hunden måste ut!
Gå kortare svängar!
Var lugn och stressa inte upp dig!
Prova att sätta på regnkläder på den ifall det hjälper!
Varit med om hundar som inte gillar snö, samtidigt inte för varmt, inte heller regn eller för kallt. Det skulle vara lagom, annars ville den inte gå ut. Det är bara uppmuntra den och ta ut den då korta stunder.
#2: Hon har en regn jacka fast det hjälper bara lite
Jag hade en valp som avskydde regn och han ville inte göra av sig ute om det regnade eller var blött på marken. Jag gick ut med korta mellanrum hela dagen vid första regnet och hade stenkoll på honom för att han inte skulle göra av sig inne. Efter den dagen brydde han sig aldrig om regn igen. Det var så pass att han inte ens tvekade att gå ut i spöregn. Jag tror vi var inne 15 minuter och ute 30 tills han bajsat utomhus.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.