Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigthälsaaktivering
Läst 315 ggr
blondiie
0

"löpband"

Är de någon som använder sig av treadmill, carpet mill eller vanligt löpband till sin/sina hundar?

Eller bara allmänt vet lite om vad skillnaden är samt har ett hum om hur man ev bygger en egen? 😅

Är inne på att skaffa till min hund för att han ska få göra av med extra energin framförallt under vintern då han ofta får sår både av skor och is/snö eller dom dagar de är för varmt att vara ute..

Maleficum
1

Har dålig koll på löpband men vet att jag läste nån gång att löpband för människor inte ska användas till hundar för att det sliter massor på trampdynorna. Huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

blondiie
0

#1: Jag läste någonstans att de var jämförbart med att låta dom springa på asfalt för löpband för människor är stumma liksom. Men tycker de är svårt att hitta någonstans att läsa mer och speciellt om tread och carpet mill förutom på engelska 🤦‍♀️

Herveaux
0

#0: Vad tycker han om vatten? Simning är annars en väldigt effektiv och skonsam motion som tar ordentligt på krafterna.

// Harley

blondiie
0

#3: Han älskar vatten så hela sommaren simmar han som en tok 😁 de är mer att jag vill kunna göra de henna..

Jojaton
1

Har hört från veterinär att det är bs att hundar inte kan springa på löpband för människor (har man en stor hund kan de dock vara för korta) för att de skulle vara för stumma, så det är bara att köra på ur den anledningen. Men har man en hund som är känslig om tassarna/trampdynorna behöver de kanske skor.

Johanna - Instagram

blondiie
0

#5: men då kanske jag ska kolla efter ett begagnat för människor.. 🤔