Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1337 ggr
Ascot
0

Säkerhetssele i bil

Vid vilken ålder kan man börja använda säkerhetssele i bil? Har för mig att jag läst något om att de skall ha växt färdigt. Detta pga att skelettet är för mjukt när de är små. Men när har de växt färdigt?

blackangel
0

typ vid ettårsåldern tror jag, eller?!

AnneN
0

Olika raser växer väl olika fort? Tex så har väl en del stora raser inte vuxit klart förän vid 2 års ålder?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ascot
0

Ascot är en liten ras. Bichon Havanaise

Vattnadal
0

Fast hellre bälte än lös hund i bilen! Är det en liten plutt tuillvalp kan ju en kattransport duga…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kleverin
0

Det hade jag inte läst eller hört något om!! vi har vår lilla flicka i bilen, bältad. men tänker som den ovan skrev, har inte plats med hundbur i denna bil, så bättre bältad, för vår säkerhet, än lös i bilen. (Nä, vill såklart inte att det ska hända henne något heller.. men hon har nog större chans med bälte än flygandes genom vindrutan tror jag…)

Vattnadal
0

Dessutom är det olagligt att lös hund i bilen, i alla fall om den inte är i kombiutrymmet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ascot
0

Jag har honom idag i en transportbur, det går bra, men han ser ju inte ut. Det måste vara lättare att ha ett bälte.

HannaM
0

vi har inte köpt någon bur *skäms* än…. så lillkillen har sele, hade ingen aning om att det kunde vara skadligt när dom är små… hmm får ge mig ut på burjakt, men som tur är så åker vi inte bil sådär jätteofta och sele känns säkrare än lös.