Hundar iFokus

Hundar

Etiketterbeteendevalpar
Läst 254 ggr
lajsans
0

Valp som hugger

Hejsan,
Jag har en valp på snart fem månader som vid vissa tillfällen har börjat hugga en riktigt rejält. Framför allt om hon har fått tag på något skräp utomhus som man ska försöka få ut från munnen, då hugger hon som en piraya och jag har fått flertalet sår på händer och armar. Även när man ska hålla i henne vid exempelvis kloklippning eller ta bort smuts hon har i ansiktet. Har försökt att fortsätta hålla i henne för att vissa att jag bestämmer, men det är svårt då hon fortsätter hugga. Har ni något tips på vad jag ska göra för att få henne att sluta med detta?

Karmatarerskanise
0

Välkommen :)

Vad är det för ras?
Har ni kunnat göra dessa saker tidigare utan problem?

sofiaramstrom@hotmail.com
0

Hej.
Min hund var hemsk det första året. Vi kallade henne "kängurukrokodilen" för hon hoppade och högg. Jag satt en gång och grät i soffan och trodda på allvar att det var något fel på henne och jag skulle tvingas avliva henne. Efter första löpet blev hon som en annan hund:-)

lajsans
0

#2:
Hej! Åh ja, det där känner jag igen. Men vad skönt att det blev bättre! Hoppas verkligen att det går över här med, det kanske är någon trotsålder eller tänder som håller på att lossna. Men riktigt, riktigt jobbigt är det!

• Redigerat 2020-11-10 17:24 av lajsans
lajsans
0

#1:
Tack så mycket! :) Hon är en cavapoo. Ja förut accepterade hon att man tog ut saker ur munnen på henne och kunde sitta lugnt ett tag medan klorna blev klippta innan hon tröttnade, men då var det inte hugg utan bara sprattel. Det är nu senaste månaden som hon har börjat med detta…

Karmatarerskanise
0

Jag minns när vår dansk/Svenska gårdshund var valp. Vi var övertygade om att han hade en hjärnskada för en hund som var så galen kunde inte vara frisk. Vi ringde uppfödaren och förklarade vår misstanke och hon skrattade.