Hundförsäkring 2020?
Hej alla! Hade nyligen ICA försäkring till min 3åriga hund, men de har chockhöjt premien trots att vi aldrig använt försäkringen så nu blir det byte. Har kollat in nya Bought by many från UK, men läser man engelska recensioner verkar dom ha samma taktik och många arga kunder.
Vad har ni för försäkringsbolag som ni är nöjda/missnöjda med? Och hur ”stor” är er försäkring?
Jag har bougt by many och 140.000 i belopp. 0kr fast självrisk och 15% rörlig.
Jag har använt den 2 gånger. En gång när dom drog en mjölktand och en gång för blodprover. Direktreglering utan problem.
Har du frågat Ica varför dom höjt premien?
De säger att de har räknat fel i sina kalkyler och haft oväntade kostnader. Såg i en recension att ett annat försäkringsbolag som höjt sina premier använt precis samma förklaring.
BBM har utan tvekan bästa dealen just nu. Vad ligger bakom ditt beslut att ta det högsta beloppet? Oavsett bolag väljer jag mellan 60k och det högre.
Jag valde högsta beloppet eftersom den täcker mest. Och med min tur tänkte jag att det är lika bra att ta högsta beloppet. Det är ju hemskt dyrt med veterinärvård.
Ja, tror också jag kommer resonera så. Går nu igenom vilka sjukdomar som bolag inte ersätter i det finstilta. IF ersätter inte för cancerbehandlingar.
En vän till mig kollade förresten nu upp vad ICA tar för en ny kund med samma villkor och hund. Då är premien 500:- billigare! Är det ens tillåtet?
Jag vet inte hur Det ser ut med regler kring prissättning. Låter ju galet att det kan vara så mycket billigare.
Uppdatering för 2021… Så vilken hundförsäkring bör man välja detta år då?
Enligt bäst-i-testet.se är ManyPets än såklar vinnare:
https://xn--bst-i-testet-gcb.se/hundforsakring/
Någon som har försäkring hos ManyPets som kan dela lite mer info om dom?
Tack på förhand!
#6: jag har manypets och har använt den många gånger under vårt första år. Jag är nöjd.
Valde premium.
#7: Tack!
Det slutade med att vi valde manypets också :)
#8: hoppas du blir nöjd :)
#8: jag skickar ett pm till dig.
Har också ManyPets Premium, dvs med 140 000kr ersättning. Har dock inte behövt använda den än (som tur är) men bara hört gott från andra.
Gillar att just ersättningen är så hög. Många bolag har typ 60-75k max på sina största försäkringar, och det är tyvärr inte tillräckligt med dagens veterinärpriser. En större operation eller några dagars inläggning och sedan är försäkringen maxad. Har sett en hel del inlägg på bla facebook där hundägare ber om hjälp/swish för veteriärkostnader när hunden blivit allvarligt sjuk/skadad och försäkringen maxats på kort tid, och jag vill aldrig hamna i den sitsen!
/ Angelica