Kryssning med hund
Hej!
Tänkte kika om det är någon här som har erfarenhet av att åka på kryssning med hund. Har en dvärgschnauzer under 8kg.
Vill understryka att vi inte har bokat än och möjligheten till hundvakt finns givetvis.
Kryssningen vi kollat på är med Silja Symphony till Höga kusten.
Skriv gärna någon rad om du har någon erfarenhet av att åka på kryssning med vovve.
Husdjur som väger mindre än 8 kilo: Får vistas i allmänna utrymmen förutom i restauranger, barer, lekutrymmen för barn och inte heller i övriga passagerarhytter, med undantag av service- och ledarhundar. Djuren måste bäras i en väska eller transportbur och får inte lämnas utan uppsikt.
Rastplatser ombord, sandlåda:
Silja Symphony & Silja Serenade: ute på däck 12, i aktern.
https://www.tallinksilja.se/bra-att-veta/husdjur
Näe, sitta i hytten eller väska och rastas i en sandlåda låter inte som något vidare rolig resa för en hund, eller vad tycker du?🤨
Jag röstar helt klart på hundvakten både för er och framförallt hundens skull.
// Harley
- Redigerat 2020-09-20 10:00 av Herveaux
Har åkt med hund på en natts kryssning till och från Helsingfors. Längre än så skulle jag inte åka med hund eftersom den får vara i hytten och måste förstå att det är i sandlådan den ska kissa och bajsa.
Läste på nu lite i efterhand..
Och nej det låter inte som någon dröm för en vovve. Inget bokat och bokar vi så får han hänga med mammsen min ;)