Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 616 ggr
Faxlin
0

Hjälp med foton

Hej alla hundvänner runt om i landet. Det är så att det har skrivits och kommer skrivas en hel del artiklar här inne (vilka jag hoppas ni läser och är nöjda med).
Mitt problem nu är att jag inte vill sätta in mina egna hundar i varje artikel och en artikel utan foton är rätt trist. ;-)
Därför undrar jag om ni har fotografier som jag kan få använda när jag skriver olika artiklar och sådant. Något jag kan samla i en hundar.ifokus mapp på min dator. Och plocka ifrån allt eftersom behovet finns.
Alla raser och blandraser och åldrar är av intresse.
Allt som över huvud taget har med hundar att göra, friska hundar, sjuka hundar, hundar inne och hundar ute;-)

Hoppas på eran hjälp.
Mvh ÅsaF / Medarbetare på hundar.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bjorsa
0

Om du vill kan du plocka av dom hundfoton jag har lagt ut här de e bara att ta .

mvh/bjorsa

Faxlin
0

Tack så mycket bjorsa. Det erbjudandet mottages med tacksamhet. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Du får gärna låna såna jag har lagt ut också om det finns nån passande. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sessan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säger som bjorsa. Om du hittar en bild du vill använda så är det bara att ta för dig.

Du kan ju också säga om du vill ha en skärskild bild med ett visst tema eller så där min ras skulle passa.

Faxlin
0

Tack, vad snälla ni är allihopa.
Vad bra sessan ska ha det i åtanke också. Kan bli lämpligt när vi ska skriva om din ras.

Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Smart Åsa. Kan jag också låna bilder av er?

bjorsa
0

#6 för mig är de helt ok

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Tack snälla bjorsa.Skrattande

bjorsa
0

Glad

FummelFia
0

Åsa, du kan alltid få bilder på en liten snygging utav mig… Han ställer så gärna upp på bild. Är bara säga till om du vill ha nått, med nått litet och lurvigt på :P

illris
0
Faxlin
0

Japp, han är ju en sötnos din herre. Har ju träffat honom irl.
Då hojtar jag per msn då när det är dags att skriva om din ras. hihi

Audiatur et altera pars

illris
0
Faxlin
0

Oh, illris vad stiligt.
Den ska jag låna omedelbart. hihi

Audiatur et altera pars

illris
0

åhh! vad det ska krångla nu då ! mina foton strejar nu.

Faxlin
0

Vad trist illris. Jag har lagt in ditt foto i artikeln om huskys så att du vet;-)

Audiatur et altera pars

ThereseW
0

Du får använda mina bilder också. Mina två pudelpojkar och min mors parson russel terrier ställer gärna upp på bild. Om det är speciella situationer du vill ha bilder på så kanske de kan skapas :)

lisette
0

åsa, det är bara att plocka bilder, men du kan ju hojta till så man själv kan se bilden i en artikel!

Faxlin
0

Japp, så klart hojtar jag till. Fast nu räknar jag stenhårt med att ni går in och läser alla fina artiklar som KerstinP skriver och ja även de jag lyckas få ihop. hihi
Och gör ni det, ja då ser ni dem ju. hehe
Nej då. Skämt och sido klart jag säger till.
Tack ThereseW för det erbjudandet. Kommer säkerligen att dyka upp sådant också.

Audiatur et altera pars

illris
0
Faxlin
0

En riktigt snygg företrädare för sin ras. Tackar för det.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

illris, jag hittade ett till foto på din sötnos, som jag skulle vilja använda i artikeln om rasen, får jag det?? Även om den inte låg här inne i den här tråden?
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

illris
0
davidia
0

du kan få bilder på min rottis.

Faxlin
0

#23: Jo det var här inne på iFokus, fast inte i den här tråden. Undrade bara om jag får ta bilder du lagt ut här inne på hundar även i andra trådar. hihi

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#24: Tack Anna, det vore jätte snällt. Har ingen rottis bilder till rasspecialen om dem.

Audiatur et altera pars

DEFENDER
0

De Klart du får åsaF om du vill ha med bulisar. Ska bli intressant att läsa artiklarna HÄLSN: FREDRIK

illris
0
Faxlin
0

Ohh, så skojigt. Ni är så hjälpsamma här inne.
Tusen tack allihopa.
Och inte att förglömma GLAD PÅSK. Se nu till att inte föräta er på godis. ;-)

Audiatur et altera pars

illris
0
Faxlin
0

Självklart illris, det är ju den ras jag senast lade ut om. Så har du fler fina bilder på tösen så visa mig dem.

Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Jag får tacka för hjälpen med bilder och samtidigt önka en riktigt GLAD PÅSK

Niklas
0

Du kan också låna bilder på någon av alla gratisbildsajter. Exempelvis Istockphoto:

http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&text=dog

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Faxlin
0

Tackar för tipset Niklas.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

illris
0
bebbe
0

du får gärna "låna" Lillan

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

Lillan

bebbe
0

lillan

Faxlin
0

Ohh, vad häftig det första kortet var bebbe.

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Javisst är det läckert, hon är full i bus, och det ser ut som om hon försöker stå på "händer"

KerstinP
0

#33 Niklas. Tack för länken.

KerstinP
0

Bjorsa, jag har lånat ett foto av dig till rasspecialen om Siberian Husky

bjorsa
0

Kerstin jag tittade på ras specialen om siberian husky men de e inte min hund eller foto kanske tittar jag på fel bild kan du länka till artikeln å bilden ?

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Kerstin den här bilden får jag http://hundar.ifokus.se/Sites/4c5318c4-d9a8-4b2a-be86-835a9a47a51c/tiffany%20&%20seagal%20ute (har tagit bort .jpg annledningen finns i#57 )

Men den tillhör någon annan här på hundar i fokus men de går nog bra ändå tror jag du får spåra ägaren

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Asch nu ser jag de e på första sidan som länk till artikeln ett sånt blindstyre jag är Glad men de var kul att få in Ronja där tack

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Hehe, som det kan bli. Har jag uttryckt mig luddigt. Va bra att du hittade henne iaf.Hon är ju så snygg Ronja så jag tänkte hon kunde passa där.

illris
0

sva till BJORSA!  detta foto du har tagit här till kerstin är mitt! det är min siberian husky tik tiffany!  man kan ju fråga innan man ger bort foto utan tillstånd från mig. eller hur

illris
0

kerstin !du kan ju fråga mig om lov innan du tar emot mitt foto för bruk på min siberian husky tik tiffany som bjorsa gav till dig här! det är ju ändå min hund på fotot. vill ej att hon ska vara för hela allmännheten överallt. utan att jag tillåter det. eller hur

KerstinP
0

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag tagit din bild .Trodde det var bjorsas. Ska jag ta bort den?

bjorsa
0

#47 Jag har inte tagit något foto från dig å gett till kerstin.Om du tar å läser #1 och #6 så framgår det klart å tydligt vad jag har gjort å sagt

Dvs att de är fritt fram för hundar i fokus att använda mina bilder dom jag fotat å lagt ut här .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

#49 Kerstin den bilden du använde som länk på första sidan var ju på ronja men nu är den borta å jag har slarvat bort min foto i fokus katalog den blev deletad för ett tag sedan men alla bilder som jag publicerat på fokus siterna är tagna av mig

Å så här ser min ena hund ronja ut obs ett annat foto än de som låg på första sidan.

bjorsa
0

eller så här

bjorsa
0

Nu kom jag på vart den fanns bilden den finns ju i mitt foto album här en länk till Ronja http://hundar.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=cba93168-9aa0-46ba-97e9-9507e576365e

Å de e ronja tagen av mig

mvh/bjorsa

Citron
0

Hej Åsa! Du får använda alla minna bilder som jag laggt upp på iFokus sajterna. Det är kanske inte så många, men det kommer fler med tiden. Det är bara att säga till om du vill ha någon ändrad för att mer passa in på hundar.ifokus, så fixar jag det åt dig. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

illris
0

bjorsa!    men du länkade ju till kerstin #44 det foto är mitt på både min husky tiffany & min pitbull valp seagal ! då får du radera det där då.#44 jag skänner ju igen mitt eget foto som jag själv har tagit  & mina egna hundar

bjorsa
0

Illris jag skriver ju så här i #44

(Kerstin den här bilden får jag http://hundar.ifokus.se/Sites/4c5318c4-d9a8-4b2a-be86-835a9a47a51c/tiffany%20&%20seagal%20ute (har tagit bort .jpg annledningen finns i#57

Men den tillhör någon annan här på hundar i fokus men de går nog bra ändå tror jag du får spåra ägaren )

Som du ser illris så påtalar jag att bilden inte är min eller hur?att jag länkar tilll bilden som dom lagt ut innebär inte att jag gett dom den

I inlägg #28 ger du tillstånd till Åsa som skrivit artikeln du skriver där  "VILL DU ÅSA HA BILDER PÅ MIN S.HUSKY & PITBULL VALPEN ?SÅ KAN DU GÄRNA FÅ LÅNA. 

Annledningen till att jag skrev så till Kerstin var ju att hon hade lånat ett foto för rasartikeln om siberien husky och jag trodde då att de blivit fel bild eftersom jag fick se din bild med din tik och pitbull men den bilden hon hade lånat låg på första sidan som en liten länkbild å då på ronja och bilden var den som finns i #53 men nu har dom tagit bort den bilden alltså den på min ronja men mig spelar de ingen roll tycker dock inte om att bli anklagad för att sno andras bilder .

Och artikel där din bild finns är här http://hundar.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=d86e3e8e-50e7-43b4-afb6-8da1ef08e543 och om du vill att bilden skall tas bort så får du ta det med Åsa eller Kerstin för jag har inget med den att göra det jag gjort var att lägga in en länk till bilden inget annat

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Illris jag kom att tänka på att du kanske uppfattar inlägg#44 som om jag lagt din bild där eftersom den dyker upp där när man klickar på länken men så är de ju inte utan i och med att man klickar på länken så kommer bilden från artikeln inn i fönstret inget annat men om du inte tycker om det så skall jag göra länken obrukbar dvs att bilden inte dyker upp ifönstret när man klickar på den men de påverkar ju inte artikeln och bilden där

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Illris, #28 skriver du till Åsa (som för övrigt skrivit och lagt in din bild) att hon kan få använda din bild för artikeln. Du har själv gett tillstånd för lånet av bild. Jag förstår därför inte riktigt din upprördhet. Jag har i alla fall tagit bort din bild i artikeln också. Där finns nu bjorsas lilla Ronja. Tack så mycket bjorsa för lånet.

bjorsa
0

#58 Kerstin kan de inte vara så att illris uppfattade de hela som jag skriver #57 dvs att hon trodde att jag på något vis la in bilden i strängen här när jag i själva verket bara hade skrivit in bildens adress som en länk kanske hennes webläsare öppnar länkarna utan att man behöver klicka på dom och de var därför de blev som de blev fast vad vet jag .

Kul att du tog den bilden på ronja för de var en fin dag den dagen och de e sådan bilder jag vill spara för dom blir ju bara äldre för varje dag hon (ronja)blir 14 den 29 maj på samma dag som dottern blir 20 och Karin fick Ronja på sin födelsedag då Ronja föddes här hemma av Lassie den 29/5 -1992

lägger in ett foto från 92 vet inte om jag tidigare lagt ut det fotot då jag av misstag raderade hela min katalog över foto i fokus bilder jag lagt ut:-(

mvh/bjorsa

illris
0

jag ber så mycket om ursäkt om jag har missuppfattat er!  visste ej att både åsa & kerstin var dom som har hand om detta forum.

KerstinP
0

#59 bjorsa vilken gullig bild man riktigt smälter.Du är en sån duktig fotograf.

#60 Det är ok illris det är redan glömt. Nu tar vi nya tag med roligare diskussioner. Glad

bjorsa
0

#61 Tack Kerstin ibland har man tur :-)Men de e kul med sådana bilder för man kommer ju ihåg den tiden .

#60 Trevligt Illris då är allt ok nu .

mvh/bjorsa

[Luna]
0

jag har foto på mina snyggingar.
säg till vart jag ska skicka :)

Pia
0

Oh så gullig bild, bjorsa!

[Luna]
0

en stycken Ayla.
Spansk byracka på där ca 2 år.
Schäferblandis?

[Luna]
0

Slapp Grandis tös på 6 månader.
Ebba

Ninja
0

Om bilder på långhårig schäfer är av intresse så kan jag ordna några på våran Pajas.

KerstinP
0

När det blir aktuellt att låna bilder ska vi hojta till. Tack Luna och Ninja väldigt snällt att vi får låna bilder av er. Tack till alla andra i den här tråden för erbjudandna fotolån. Skrattande 

Vår sida blir ju så mycket bättre med bilder. Själv är jag bildfreek.

Faxlin
0

Det är så skojigt att se vilken otroligt bra uppslutning vi får av bilder här inne. Så snälla är ni allihopa som ger oss tillstånd att låna bilder av er.
Nu har jag varit inaktiv med artiklar ett tag, men snart är det dags att publicera några igen. Så då kommer bild lånandet fram igen. ;-)

Audiatur et altera pars