Tipsa mig om klotÄng
Hejhej!đ¶
Jag behöver köpa en nya klotÄng. Har ni tips pÄ nÄgon bra? Helst inte sÄ dyr. Den ska anvÀndas pÄ en liten hund.
â
Millers röda alla dagar i veckan
-
Jepp, millers röda!
Millers!
Apotea.se har bra pris plus fri frakt
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
AlltsÄ, jag undrar om jag fÄtt ett defekt exemplar, för jag testade Millers efter tips hÀr och det var den sÀmsta klotÄng jag provat⊠Extremt trög och svÄrt att kontrollera var pÄ klon snittet blir.
LÄter konstigt⊠Den Àr absolut inte trög eller krÄnglig tycker jag. DÀremot fattar jag inte vad den dÀr lilla lösa flÀrpen ska behöva vara sÄdÀr lös för.
Millers.
Hade jÀtteproblem med kloklippningen pÄ min eftersom jag lyckades klippa henne i pulpan flera gÄnger som valp. Det i kombination med klor som behöver klippa varje vecka = dÄligt.
Bytte till Millers efter att jag fÄtt tips om det, och började trÀna in kloklippningen som ett frivilligt moment för henne. Förut kunde det ta 1h att klippa klor, med en massa frustration och en hund som flydde rummet sÄ fort saxen kom fram.
Nu tar det max 5 min, och hon kommer fram och ger mig tassarna frivilligt :)
//Ambrose
Följ gÀrna bloggen om min Rottweiler valp pÄ www.rottie.blogg.se
Tack för tipsen! Det blir en millers.
Blir intressant att byta till den frĂ„n min gamla tröga jag har nu. Den kanske tar kloklippningen till en helt ny nivĂ„ hahađ
#3 à h va bra! riktigt bra pris dÀr och Àlskar apotea sÄ det blir toppen, ska ta och bestÀlla dÀrifrÄn!
â
Vad skulle ni sÀga skiljer millers frÄn andra klotÀnger? Vad Àr det som Àr sÄ bra med den?
Jag har alltid tĂ€nkt att en klotĂ„ng Ă€r en klotĂ„ng liksom. Men man blir ju nyfiken pĂ„ varför alla verkar Ă€lska millers. SĂ„ ni som har en millers, berĂ€tta gĂ€rnađ
â
Jag tycker ju iofs alla klotÀnker jag anvÀnt har funkat ungefÀr lika bra. Men den millers jag anvÀnder Àr bra för att den Àr vass, helt enkelt. Handtagen Àr dÄliga och lite osköna att hÄlla i, men vad gör det om klippningen Àr nÄn minut dÄ o dÄ.
Millers! Den skÀr av klon pÄ ett helt annat sÀtt Àn andra klumpigare varianter. MÄnga av de klumpiga, nyper av klon istÀllet för att skÀra av den.
Millers röda, oslagbar tycker jag. Behöver dock anvÀnda högerhanden med den, eftersom den Àr högerhÀnt.. Jag Àr som tur Àr bÄdhÀnt sÄ jag kan byta till högerhanden.
Helt omöjlig att klippa med om jag anvĂ€nder vĂ€nsterhanden. But such is life for a leftie. đ
#8 Millers Àr vass och bra, klipper av och "Nyper" inte som mÄnga tÀnger gör
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.