Hund kissar inne
Har läst på mycket om ämnet, men kan inte hitta något som svarar på mina frågor. Har en hund som kissar inne. Han är rumsren och har på senare år börjat kissa inne. Kissar på ens skor, och påsar på golvet osv. Det handlar inte om att han inte kan vara ensam hemma, detta händer även när hela familjen är hemma! Har tagit han på bar gärning ett par gånger, men nästa dag är han där likförbaskat och pissar igen.. Ibland har han även bajsat inne. Tröttsamt. Han rastas regelbundet och gjort urinprover hos vet utan resultat. Vad ska man göra?
Han är kastrerad också. Inga läkningar eller ”nödig” utan markerar inne
Bara urinprover hos vet? Tänkte om det kunde vara ngt annat som eventuellt behöver kollas upp? Ålder på hunden?
Rastas den tillräckligt långt och regelbundet så blåsan verkligen blir tom? med en tom urinblåsa kan man inte kissa så mycket inne.
Verkar hunden stressad/orolig? då kan dem lättare kissa inne.
Hur länge sen var veterinär besöket? hur gammal är hunden? ras?
Kan vara ide att ta nytt urinprov + ultraljuda urinblåsan, är hunden gammal kan det vara en bra ide att även ta blodprover så den inte kissar inne pga tex sjukdom.
Har gjort alla möjliga tester hos veterinär, senast för två månader sen. Gjort flera blodprover, även de man skickar iväg, utan resultat Han är en sexårig chinese crested. Markerar mycket ute också, trots kastrering. Han får springa fritt på tomten, går promenader morgon, efter jobb och en långrunda kväll. Han markerar alltså inte inne när jag är på jobbet, utan när jag är hemma.