Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 697 ggr
jultor
1

Bil till hund

Hej! Jag behöver nog en billigare bil att köra än vad jag har nu, en Volvo Xc70. Men då jag har krav att utrymmet inte ska vara alldeles för litet så blir det lite krångligare… Jag vill att bilen ska passa en vit herdehunds tik på 63cm mankhöjd och en border collie valp på 5&1/2månad som just nu är 49,5cm i mankhöjd. Har kikat på Volvo V50, men hittar inga direkta mått och får för mig att den kan vara väl liten(tänkt ha enbart grindar och inga burar)… Så någon som har några tips? Eller som kör V50 och stor hund?

DesK
1

Jag har en V70 2014 års modell och en american akita ca 70 cm hög och ca 50 kg tung och en shiba ca 40 cm hög och ca 15 kg tung. Det funkar utmärkt i min bil 🙂

/Désirée

eli1991
1

Haft en V50 och dom är verkligen inte stora så det hade jag nog inte valt. V70 som näms ovan absolut.
De bilar vi har nu + stor hund som funkar fint är:
- Audi a6 2003
-Passat 2012

- Passat 1996.

Upplever även Skoda Superb som hyfsat rymliga :)

Lord Vulcan
0

Jag har en Skoda Octavia till mina 2 schäfrar. Funkar utmärkt. Den drar lite oxå och är skön att köra.

CayKantos
0

Gillar Fors Focus. Bra husbilar med stort bagage och billigare version att köra, speciellt om du kan köpa en nyare variant då har dom såkallad Ecoboost vilket gör att dom knappt drar något alls!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography