OT.Hur gå tillväga?
Hur ska man skriva för att inte uppfattas som provocerande?
Har flertalet gånger fått det skrivet att jag är otrevlig. Men vad som inte tycks gå fram är att jag:
Går direkt på sak.
Ifrågasätter på längden och tvären.
Anser att ärlighet kommer man längst på.
Inte kan smyga runt ett ämne utan går rakt på sak.
Besvarar trådar med # sedan inläggets nummer jag besvarar.
Känner att hundforumet här är väldigt utstötande för "nya" om man ifrågasätter,skriver sin mening.
Inte räds trådvärdar.
Inte ställer mig i ett led för att behaga.

Det är jättebra om man är rak och ärlig. Ifrågasättandet är ju nödvändig om det ska bli en diskussion. Hur du besvarar en tråd medinläggets nummer är också bra. Men man kan svara, bemöta,ifrågasätta och argumentera på så olika sätt utan att för den skull vara otrevlig. Jämför gärna tonen i dina egna inlägg med de andras så kanske du ser en viss skillnad. Jag personligen tycker tonen i dina inlägg är aggresiva och nedlåtande många gånger när andra inte tycker som du.

#1 Ja tyvärr är jag väl sådan får jag väl skriva då. Men man ska ju inte ta det som det låter kanske.Jag är inte aggressiv på något vis.Man kan jämföra det som när man diskuterar muntligt.Jag säger vad jag ska och avbryter någon mig så höjer jag tonläget ett snäpp. Om man nu kan förklara det på detta vis

#0# Du kanske skriver som du tycker och talar? Jag gör så också många ggr. Jag har svårt att binda in orden i "bomull" för att det ska snällt ut. Jag är också sådan som många tror är dum och elak först. Sedan när folk har lärt känna mig så förstår dom att det är så jag är. Alltså inte elak utan skriver så.
En del är ju jätteduktiga att skriva och en del har svårt för det. Men jag tycker ändå att alla har rätt att vara med och skriva. Du får väl börja med att skriva med gubbar (smylisar) så att folk förstår att du inte är arg jämt. Så gör jag och då förstår dom att jag inte är arg. Utan vill diskutera. Detta är ju ett diskussionsforum och då kan det ju gå hett till ibland. Om man inte skriver elaka ord till varandra så är det ok tycker jag. För alla kommer inte överens är ju en sak som är klart som korvspad.
Har inte läst vad du har skrivit så jag har ingen kommentar om detta. Vill bara hjälpa dig om du känner dig som om ingen välkomnar dig hit. Det är svårt att komma in som medlem just här. Det märkte jag med. Skrev väl ung som du gjorde då efter ett tag. Tänkte sluta vara här och skriva. Men några av medlemmarna mejlade då privat till mig och bad mig vara kvar osv. Så fortsätt du så får du se hur det går. *ler*

Jag tycker du uppviser mycket hög grad av integritet. brinner för det du argumenerar för . Beröm för din ärlighet . Vi är många här som kann lära från dig. Titta inte till det hållet där smutskastarna har palsserad sin soffa. Dom är inte ärliga med sej själv engång

#2 Det är gott att höra att du inte är aggressiv! Det är starkt att du ändå funderat lite och skrev den här tråden. Du har ju fått påstötningar fler gånger skriver du så det är kanske bra att tänka lite innan man skriver för att inte såra någon. Alla har vi våra egna små egenheter som vi måste jobba på.

Hallonbuske! Jag läste nu på din hemsida. Där skriver du tex: ni som vill veta om mig. Vad är problemet? Bara det är ju lite elakt enl mig. Varför inte skriva lite om dig själv som dom flesta gör?
Man vill ju gärna veta vem man skriver till osv. Du kan ju vara anonym ändå till en viss gräns.

#3 & #4 Precis sådan är jag… Va skönt att några förstod vad jag ville ha fram.
#6 Jo den hade jag helt glömt bort. Skrev det precis i början så självklart ska jag skriva mer info… Tack för påminnelsen.

#7# Vad bra att du ändrar den. *ler*
Det är lätt att bli misstolkad på nätet, precis som gejsa var inne på. Jag har misstolkat många och många har säkert misstolkat mig.
Jag vet att jag kommenterade ett av dina inlägg i en tråd och det var som jag skrev, för att jag uppfattade inlägget som otrevligt. Skriver man t.ex. SKITSNACK! osv. så uppfattas det otrevligt, även om man egentligen kanske inte menade att vara det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#0 När jag skriver något går jag tillbaka och kollar stavning och hur tonen låter.innan jag skickar i väg det.
En bra idé är också att kolla in artiklarna "Skrivregler" och "Trivselregler"
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#10# Ja, det gör nog dom flesta. Men ibland så kan det ju bli fel iaf. Tyvärr!
Ja, det är faktiskt så att man måste försöka vara trevlig för att vara på ett offentligt forum.
Ärlighet går ofta till överdrift och används som ursäkt för att slippa anstränga sig för att vara trevlig.
Forum är ju inte bara diskussion utan också socialt, och då måste man faktiskt vara trevlig.
Man bör t.ex. inte skriva att någon snackar skit. Det låter otrevligt.

Håller helt med zeretki.!

Hallonbuske
Jag tycker det skulle vara bra om du läste "dilba"'s otrevliga erfarenhet (Medlem på ifocus sajten overnaturligt)
Det är för jävligt. Så konklusjonen är dela inte ut för mycket information det kan straffa sig senn.

Vilken händelse var det Erla? Kan du länka ?
Erla, så länge man inte delar ut personliga uppgifter så som namn, nummer, mejl eller adress är det inga problem.
Såvisst kan man berätta om sig utan personliga uppgifter.
Så sant Hera, vi vet ganska mycket om varandra, utan att dela ut adress och annat.
Det är mycket det som gör att HiF känns levande.
Javisst är det kul att veta lite om personen bakom nicket :) Blir intressantare då och det känns mer som att man pratar med en riktig människa :)
Jag tror det kan vara ditt ordval. Ibland när jag läser genom mina egna inlägg innan jag trycker "publicera" så ser jag om jag tar bort eller byter ut bara ett enda ord så blir hela meningen annorlunda. Förstår du?
För övrigt tål inte alla människor att man är rakt på sak utan tolkar och övertolkar och "inbillar" sig att det är otrevligt skrivet fast ingen annan uppfattar det så.
(Förresten, byt ut ordet "alla" mot "vissa" i stycket ovanför. Jag tycker det blev trevligare med "alla", eller vad säger du?)

Ja, ska försöka tolka mina inlägg innan jag posta de hädanefter.Men som sagt jag är inte otrevlig med vilje eller ovänlig.Jag är burdus i min ton och talsätt men absolut inte otrevlig 

# 21 Jättebra. Det är bra att vi kan reda ut saker och ting på det här sättet. Både du och vi har haft nytta av denna tråd för att förstå att man inte alltid menar illa. Inga hard feelings.
Slutet gott.

Ni ser vad det är bra att diskutera i ett diskussionsforum. hehe
# 23 Gejsa då!!!!!

jättebra tråd…jag kan ju tydligen uppfattas som lite FÖR rak ibland…men för mig handlar det inte om att på något sätt vara otrevlig heller….och blir det så brukar jag ge förslag att pm,a i stället…..och försöka reda ut det den vägen, så slipper andra läsa det eventuella tjafset :-)))

Haha detta var en bra tråd tycker jag. Här kan alla öppna sitt hjärta. *fniss*