Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 984 ggr
Duvethon
0

Lära hund

Hej, jag vill gärna ha tips på vad jag kan lära min 9 månaders hund härnäst. Det han kan hittills är följande: sitt, ligg, vacker tass, vänta, omvänt lockande, kom hit, varsågod, och hämta leksaken. Vi har inte lagt mycket tid på tricks utan tränat mycket kontakt. Så: hit me up med kommandon/tricks som ni har lärt era hundar :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

tiger tok
0

Pang (spela död), tryck (handtarget)

parsley
0

Gå slalom mellan dina ben, om du är bekväm med det och hunden har lämplig storlek.

Sitt vackert, om du tror att hundens rygg klarar det.

Dansa eller fajtas. Hunden står på bakbenen och viftar med framtassarna, om du inte tycker att hunden blir för stor om du gör det. En del kallar det dansa. Vi har kommandot fajtas till vår. 

Klossen finns det något som kallas. Om du googlar på kloss hundträning så hittar du information om vad det är. Enkelt uttryckt så handlar det om att hunden ska ställa sig med framtassarna på en bok eller en låg pall och gå runt med baktassarna, typ framdelsvändning. Används en del av personer som vill att hunden ska ha rätt position i  t ex rallylydnad, men man kan ha det som trick också eller bara för att hunden ska träna motorik.

SuperLimm
0

Går hunden bra i koppel? 
Funkar den bra vid hundmöten?

Sånt tycker jag själv är viktigare än en massa kommandon. En god vardagslydnad helt enkelt.

Mvh Linn

Duvethon
0

#3 det är sådant som jag inkluderade med "kommandon". Hundmöte är OK, koppel - sådär :P

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.