Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2061 ggr
elinawicktoria
0

Schampoo till schäfer???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har precis blivit med schäfer och nu skulle han behöva duschas då hans päls blivit väldigt lortig efter detta vädret. Men (!!) jag har ingen aning om vilket schampoo jag ska köpa till honom? Schäfrar har ju lätt för att få problem med pälsen och därför behövs ett schampoo som inte irriterar hårbotten.. 

HJÄLP!!

[Forest]
0

Jag har rek Simple Shed Schampo till en bekant just när hennes hund fäller så kan den passa bra.  Vad man kan tänka på är att man kan blanda ut schampot med vatten i en flaska, jag har tomma schampoflaskor som jag blandar jag schamponerar våra hundar två gånger och sist balsam men tror inte du behöver balsam. 😉Hoppas någon med din ras kan tipsa på bra schampo.  🙂

Sugar Mist
0

Nooties Aloe vera och Havreschampoo är jättesnällt mod huden och doftar sådär löjligt gott och rengör ordentligt

https://www.arkenzoo.se/nootie-schampo-aloe-havre-032253

-

nypisnina
0

Eftersom vi har mycket allergi i familjen så kan jag rekommendera Allergenius hundschampo, det är verkligen jättesnällt mot huden och pälsen blir kanonfin, samt att man räddar många allergiker, dels genom att hunden släpper färre allergener till omgivningen och dels för att man bidrar till forskningen mot allergier så att även allergiska människor kan ha möjlighet att pälsdjur i framtiden. Jag älskar schampot och det har gjort att mina allergiska sambo kan vara i närheten av djur.