OT Härlig dag
Vilken dag :). Har mått så bra idag! Killens föräldrar är inte hemma i veckan så vi tar med deras två berner sennen ut i skogen varje dag, Aramis får så klart följa.
Idag gick vi upp på ett berg som ligger bakom deras hus, vilken jobbig promenad upp det var! Men när man väl satt där uppe på toppen och tittade på hundarna som sprang och lekte, då var man verkligen lycklig och kände ett otroligt lugn i kroppen :). Det var helt otroligt. Svårt att beskriva hur man kände sig, men lycklig var man i alla fall :). Man blir så glad över att se hundarnas glädje när de springer omkring där och busar. Och när det är inne i skogen så är man liksom borta från verkligheten ett tag, och det behövs ibland :).
Kanske inte så jätteviktigt inlägg men ville berätta om känslan :)
Jag vet exakt vilekn känsla du pratar om, och den skulle man vilja känna oftare. Eller ja, ecko ger mig iog en otroligt härlig känsla varje dag bara genom att vara:) Men att komma bort sådär och bara ha världen för sig själv med ens hund! de är oslagbart:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lyckos dig, blir nästan lite avundsjuk,
det är aldeles för sällan man får sådana upplevelser.
Låter underbart :)
Det var underbart :). Så nu har jag sagt åt killen att jag tycker vi kan låna svärmors hundar och ta med alla tre en gång varje helg iaf :). Så har man alltid något att se fram emot på veckorna, en lugn stund med hundarna och naturen bara :).
en bra plan :)
De låter som en toppen ide!:)
haha, ser ut som om han väntar på att fotas;P
#9 Hon var jättefin! :)
Väldigt fin bild Vargnatt :)
Ja visst är hon. Jag är helt såld på henne. *kidnappa*
Aramis är urfin!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tack Hera :) Ibland kan man få honom att sitta still några sekunder iaf ;) Svårt på promenader när Thea och Alec finns att leka med, då har man inte tid att sitta still :P.
#12 Jättefin! Är hon inte din?
Nej tyvärr inte. Hon tillhör min granne, men jag är "extramatte". Får ha henne nästan som min egen.
Solbackens kaniner
Har du henne ofta? :)
Så ofta jag har tid :)
Det brukar bli lördagar och söndagar, ibland fredagar, beroende på hur sent jag kommer ifrån skolan.
Brukar spendera mycket av min lediga tid hos hundarna.
Solbackens kaniner
Förstår det :) Man blir ju så glad av dem :)
Ja, och det är extra bra för mig, på flera sätt.
Då jag lider av reumatism så är det bra att jag får komma ut och röra mig.
Samt att jag inte mår bra, (blandning av panikångest/oro/stress).
Hundarna gör så jag slappnar av, jag har något att sysselsätta mig med. Jag tränar mycket lydnad.
Solbackens kaniner

Jag har oxå haft en härlig dag i skogen. Har min kompis labrador Malte över helgen så det är fullt ös hemma. Då gäller det att aktivera dom för annars är det ett himla liv här. Min lilla Cocker ska vakta allt och bossa över honom när vi är inne men i trädgården ocg skogen är det hyfsat lugnt. Bifogar en bild från i somras. Hade ingen kamera med mej ut idag.
#18 Ja stress och oro har jag också mycket, går varken skola eller jobbar pga det just nu. Så min lilla vovve har hjälpt mig mycket på de månader vi haft honom.
#19 Vilken söt bild :) Jättefina hundar!

#20 ja dom ä helt underbara, trevliga hundar när dom inte tjafsar med varandra. Det är så skönt och bara gå ut och släppa dom i skogen tillsammans. Då verkar dom ha kul ihop, tror att min kan slappna av och leka då när hon inte har så mycket att vakta