Blev arg på valp?
Hej!
(varing lång text :P)
Det hände en sak nu på morgonpromenaden och jag kände bara att jag behövde få skriva av mig och kanske få några tankar från er!
Så, jag och mina två hundar går på en gångbana utanför sonens skola där jag nyss lämnat av honom. Ca 10m framför oss går min unghuns ''kärlek'' kallar vi honom. Han är dock 11 år och hon snart 1, (han är en samojed) men kärleken har ju ingen ålder elle rhur det nu var ;) Han har också med sig en liten hund, kan ha varit en jack russel …
Husse ger kopplet till samojeden till sin dotter som är typ 5 år kanske medans han slänger en bajspåse. Samojeden blir så glad av att se oss så han gör et ryck, ungen flyger och han fram till oss ,i vanliga fall brukar jag släppa kopplerna på mina om de tkommer främande hundar eller kompisar fram utan förvarning då det inte ska bli trassel, men nu var vi utanför en skola och massor med barn runt omkring.
Så det blir trassel, husse kommer springades fram med den här jack russeln och mina hundar blir typ ''arga'' på den, aldrig sett min 1 åring göra så mot någon hund tidigare. Husse blir arg på min hund oh jag försöker bara trassla ut oss och tar ett steg bakåt.
Vi bestämmer oss för att slå följe ett tag och hoppas hundarn kan lugna sig. Men alla 4 flåsar och drar. Jag lyckas ändå få bra kontakt med mina och 1 åringen kan jag få ner i sitt och jag tycker hon ser lugn ut och jag ger henne en godis. Vi fortsätter gå. Men hundarna drar som idioter och jag som redan har en sträckning i min högra sida har svårt att hålla och han slinter även med jack russeln och dom kommer för när och hon trycker verkligen ner honom i backen. Han berättar att det är en valp bara, 6 månader och ny kastrerad. Jag fattar inget. Jackrusseln verker hela tiden vilja komma fram till min också, Vi gick åt varist håll efter dessa typ 20 metrarna…
Vad hände? Jag är typ i chock… Jag har haft reaktva hundar tdigare men då har dom liksom varit reaktiva typ mot de flesta hundar och dessutsom skällt först…
Blev det för stressigt, trassligt och konstigt bara? Känner mig så förvirrad…

Hundar kan vara rätt tuffa mot valpar, så det skulle kunna vara det. De kan även tycka att kastrerade hundar luktar konstigt och reagera på dem. Svårt att säga vad som ligger bakom.
Samtidigt är din hund i en ålder där de ofta "tuffar på sig" mot andra hundar, börjar tycka att de är coola tonåringar, precis som människor kan de tycka att de "faktiskt är jättevuxna och jättetuffa". ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Förstår inte..inget hände ju i princip alls?
Fattar inte heller, håller med #2 😂 personkemin stämde väl inte.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Alla hundar tycker inte om alla hundar :)
Speciellt unghundar kan förändras lite i beteende när dem testar sin rang/plats och utvecklas :)
Jag tror också på personkemi… min hund är väldigt selektiv, han är supertaggad på att hälsa på alla hundar, men det är långt ifrån all han tycker om och verkligen inte all som han vill hänga med liksom :) Går ju att träna oftast, min vovve var tvungen att stå ut med en hund han ej gilla under en period och de gick men han ändrade aldrig inställning gentemot hunden, bara tolererade att de behövde existera i samma hus hahaha
Kan tillägga att den hunden också var kastrerad ca 6månader gammal, och min var ca 1,5år