Hemskt i Motala
Hundar och katter fångas in och halshuggs sedan placeras delarna på offentlig plats. 😮
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/makabra-ritualen-katter-fangas-och-halshuggs/
Artikeln är ju ett par veckor. Nån som läst/hört nåt om hur det gått? Har de fått fast idioterna?

Håll hundar och katter under uppsikt så behöver det inte hända.
Stolt ägare till tre La permer
Jaha, det var ju också ett sätt att se det. 🤔

#2 Så länge som det finns sjuka konstiga människor ute så är det tyvärr det säkraste sättet.Skulle aldrig komma på tanken att släppa ut varesig hunden eller katterna på egen tass.
Mina djur-Mitt ansvar
Stolt ägare till tre La permer
#3 djur rymmer, småbarn som öppnar dörren och glömmer att stänga osv. Tycker det var väldigt hårt skrivet, livet går inte att styra. Att man ska behöva acceptera och anpassa sig till att folk brutalt mördar djuren om dom kommer på egen hand är helt absurt.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 jag ska väl för sjutton kunna lita på att ingen sjuk människa dödar mitt djur som av misstag kommer lös????? Ingen vettig djurägare släpper sitt djur vind för våg, men olyckor sker. #4 håller med:))
Det står ju ingenting om var och hur djuren försvunnit. Vad gäller hundar är det väl t.ex. rimligt att hunden får vara ute i en inhägnad trädgård utan att man står över den hela tiden. Finns massor med situationer där man har hunden under vad man skulle kunna kalla normal uppsikt, men då det ändå skulle kunna vara möjligt för en ondsint människa att ta hunden.
Med det sättet att tänka kan man ju lätt lösa en massa samhällsproblem, t.ex. överfallsvåldtäkter och gaturån. Stanna inne så händer det dig ingenting! 😉
I slutändan är det kanske en fråga om vad vi accepterar och vad för slags samhälle vi vill ha. Jag föredrar ju att galningarna får sitta inne istället för att jag måste stanna inne själv därför att det är för farligt att röra sig fritt utomhus.
Nästa steg är kanske att fundera vad för slags samhälle vi har som producerar så mycket psykiskt sjukdom och våld.
#5 Ehm, det är ju just det dom gör.
Jag tycker det borde vara rimligt att inte behöva låsa och larma sitt hem så fort man går hemifrån, eller sin bil eller cykel heller för den delen.
Där verkar det ju vara allmänt "accepterat" att vissa inte kan skilja på mitt och ditt så det är väl inget större steg att inte bli förvånad att djur blir stulna när inte matte eller husse har koll?
#6 Eftersom det är valår lär vi få höra "lösningar" till leda, sen vad som faktiskt kommer göras…är en annan femma. 😕
// Harley