Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 744 ggr
Sandiy
0

Luktar illa i mun

Hunden tog bort tandsten igår hos veterinären, o när vi hämta han så lukta han väldigt illa i munnen. Jag tänkte att de kanske va för att han dreglat så himla mycket o att lukten satt sig i skägget. Duscha av han o de fortsatte lukta så vi lukta i hans mun o där kommer lukten ifrån. Asså de luktar riktigt riktigt illa. Man vill liksom inte ha han nära oss pga de :( Är de vanligt att dom luktar SÅ illa? Trodde de skulle lukta bättre i munnen, inte sämre :/

MonicaLagerquist
0

Har hunden varit sövd?

Man kan lukta konstigt i munnen efter en narkos,Det brukar försvinna efter något dygn.

Stolt ägare till tre La permer

Lona
0

Hade han ”bara” tandsten eller även rejäla inflammationer? Om man öppnar en abscess tex så kan det lukta skunk, tycker dock att de borde sagt något i så fall och eventuellt satt in antibiotika. Men som Monica skrev, de kan lukta ganska sunkigt av narkosen med. Om han inte är bättre på måndag så kontakta kliniken igen. Skulle allmäntillståndet på något sätt försämras (att han är lite trött är helt normalt) så kontakta jourhavande nu i helgen.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Stallmima
0

Har du frågat veterinären som utförde operationen?

MonicaLagerquist
0

#3 Det är ofta svårt att få tag på opererade vet på lördagar.De vill ju ha lite ledigt de också.

Sandiy
0

Ja han var sövd. Det har börjar lukta mindre nu. Så de är väll förhoppningsvis påväg bort!

MonicaLagerquist
0

#5 Vad bra att det börjar försvinna.