Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 801 ggr
lisette
0

markera revir genom att slicka?

en uppmärksam vän upptäckte att våran hanhund gick och slickade (ett slick) på min sons saker. hans kläder, gåstolen och leksaker.

hon undrade om det kunde vara att han markerade revir, han kan ju inte kissa på sakerna så han får slicka istället typ…

jag undrar samma sak?

lena1
0

nej det är säkert för att det smakar nått om det,kanske lite kladdiga fingrar eller så,eller helt enkelt för att kolla om det är ätbart…..

Zebben
0

Tror inte att det är så. En hund som slickar kan däremot få upp doften ännu bättre, då hundar har ett doftorgan som heter Jacobska i gommen.

lena1
0

ja just ja zebben,men det har ju inte med dominans att göra i alla fall…..jag vet att några av mina hundar har ibland slickat på ungarnas grejer….speciellt om dom har slarvat med handtvätten efter maten när dom var små:-)

lisette
0

#2 varför vill han få upp doften då?

Zebben
0

#3 Nej, har inget med dominans att göra.

Zebben
0

#2 Ingen aning, fråga honom. Skrattande Det är många gånger man undrar så vad hundarna sysslar med, men man kommer aldrig få några svar. Än så länge kan vi inte gå in i hjärnorna på dem.

Nä, jag vet faktiskt inte varför han skulle vara så intresserad av doften. Det var bara en tanke som slog mig. Hanhundar slickar ofta på saker som de vill "lukta" extra noga på. När händer det? Är det när sonen är borta eller hemma? Bara sonens?

lisette
0

när sonen är hemma och inte använder sakerna är det han gjort så.