Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1393 ggr
somewheere
0

Hund/valp Leksaker

Hej alla hundglada!

Har en liten fråga undrar om det är någon som har några tips på leksaker som man själv kan tillverka som är både slitstarka och ofarliga för hunden/valpen?

Faxlin
0

Ofarliga leksaker tror jag inte det finns. Allt kan vara farligt om man har otur. Men det finns alltid det med större och mindre risker. Hur stor valp är det? Alltså vilken ras? Kanske inte så bra om vi börjar tipsa om för stora saker om det är en liten ras. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

somewheere
0

Det är en cavalier king charles spaniel så det är ingen stor hund. utan lite lagom. Glad Och så är det en valp dessutom. Så nu är den inte alls stor. Räcka ut tungan

Faxlin
0

haha, nepp de flesta valpar är inte stora. Men jag hoppas du förstod hur jag menade. hihi

Du kan ta en läskflaska och hälla i makaroner. Skruva åt den hårt så har han en skrammlig leksak ett tag.

Audiatur et altera pars

somewheere
0

Tack :) jag får testa med det!

fotoc
0

Lägg tidningspapper i en tubsocka och knyt igen. Jätteroligt tycker min valp att bita i ha dragkamp med.

Lotta
0

tuggben är alltid bra för små valptänder =)

somewheere
0

:) tack för alla förslag!

Faxlin
0

#6: Hur gör hon dem själv? hihi
Men okej du har rätt, tuggben är bra.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Jag brukar ta en gammal tröja/t-shirt och knyta knutar på så har man en utmärkt lek trasa

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sillen
0

Vi brukade stoppa en strumpa full med andra strumpor (singelstrumpor eftersom torktumlaren alltid äter upp en, minst) och sen knöt vi bara. Man kan ju stoppa i vad som helst, men Quila älskade när det var riktigt "packat" och fullt med strumpor :)

Lotta
0

Men Åsa vad petig du är…jag läste ju som vanligt fort och fel ;)

ingann
0

jag har klippt till ganska breda tygremsor av trasor som jag satt ihop 3 st i en stor knut, sen flätade jag remsorna och avslutade med en stor knut. vips har jag slitleksaker till valpen jag snart får hem Skrattande vill man vara ännu mer avancerad kan man skära hål i en tennisboll o trä på tyget innan sista knuten. det blir betydligt billigare än att gå o köpa likadana på zoo Penga mun

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Liss
0

hehe, håller med dig ingann. Ecko har en gammal t-shirt som jag brukar knyta stora knutar på;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ingann
0

jag är ju uppväxt med hundar o katter o hela min släkt har hundar så jag har studerat leksakerna de köper (för ibland ganska mkt pengar) o upptäckt att såna kan ju jag göra själv nästan gratis med prylar jag har hemma Skrattande även om tygtrasorna kanske inte har samma hållbarhet som de köpta så kan jag istället gör dubbelt så många…  jag har ju trots allt 2 tonåringar + 2 katter som oxå kräver saker även om de flesta inköp för tillfället är inför Åskars hemkomst Oskyldig

/Ingalill

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hehe jaa precis! Fast t-shirten har faktist hållt i flera månader nu. Fick tyvärr byta ut den tidigare.. börjar bli lite liknande med den här nu.. sliter remsor utav den och tillslut är de bara en liten bit kvar. Puckot äter ju upp de me;P
Men de är bra och billigt ;)

kerstinjoh
0

Hugg- o bithundar!Skrattande

Alfons har fått en aktivitetsboll. Jag såg vad skoj Quila har med sin så jag köpte en till Alfons.

Han försöker mörda den för att få ut godiset. Än har han inte lyckats. Han tar bollen i munnen och slänger iväg den, också ett sätt.

Liss
0

hahaha.. PRECIS som ecko;) Akta dig du kerstin, ecko lyckades bända upp plasten så att de vart ett Stoooort hål. Han tyckte de var bättre;P

ingann
0

haha en aktivitetsboll skulle jag oxå vilja ha :) de jag sett är ganska stora o åskar kommer ju inte bli större än ca 30 cm så de är alldeles för stora för honom Fot i munnnen

/Ingalill

marinelady
0

hm en liten varning bara..ge inte grisöron till valpen… Många av våra valpkullar har fått total diaree när deras nya ägare gett dem ett grisöra att tugga på… Vet tyvärr inte varför men de har alla varit på olika platser i landet och därför ville jag bara varna lite.

ingann
0

nädå… i början får han bara doggy junior som uppfödaren har… så kommer jag blanda ut den lite i taget med RC´s valpfoder.

grisöron får min mammas sheltie oxå diarée av (hon är 6 år) så de kanske är behandlade med något?

däremot hemgjort levergodis verkar alla hundar vara galna i Glad

jag är uppväxt med hundar, min mamma hade uppfödning av Cavalierer när jag var i tonåren och min syster är lydnadsinstruktör, hjälper problemhundar, har privatträningar o nu jobbar hon dessutom på en veterinärklinik så gör jag nåt fel lär jag få veta det med besked *s*

/Ingalill

marinelady
0

Som jag då :D typ liknande bakgrund…

Misimurf
0

#18 du kanske kan köpa en sån här som är för katter www.zoosajten.se/default.aspx

ingann
0

jaaa… det finns ju aktivitetsbollar även för små hundar Skrattande

tack för tipset!

/Ingalill