Kennelnamn
Hjälp! Jag ska snart börja tänka på att skicka in mina förslag till kennelnamn men har inte fastnat för något. Mina två första hundar heter Whoppi och Floke men inget som passar med dessa. Har funderat både engelska och svenska. Har även funderat på min hemort där jag är född men jag kommer ju flytta snart så vet inte om det passar heller.
Jag kommer föda upp Norsk Lundehund men vill inte begränsa mig ifall det kommer en ny ras i framtiden.
Tacksam för tips!
Maria
Nordiskt skall?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Vikings ;)
Ditt eget naman då, för- eller efternamn? Nåt som går att leka med? Fast ska jag vara ärlig tycker jag de flesta kennelnamn är överdrivet fjantiga. Vore nästan befriande med nåt enkelt och rakt på sak, som ett företagsnamn. Typ "Fredrikssons kennel".
Hmm svårt alltså. Jaa vill inte ha för långt namn!
Det är jättesvårt!! I princip alla namnen är upptagna också, men jag körde på ett svenskt namn så fanns det lite färre begränsningar än om man tog engelska (kanske nackdel om man tänker internationellt.. men ja)
Smeknamn på hundarna?
Tex. min hund har jag alltid kallat för fröken röd eller lilla röd (eller lilla fröken röd, men jag ville inte ha för långt). Plus att med den hanen jag valt åt henne skulle första kullen blivit en röd kull (alla möjliga röda kombinationer inom "min" ras) Nu blev ju ingenting som planerat.. Men namnet är jag ändå nöjd med.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
MiaWhoppis