Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3424 ggr
Turast
12

Hundbok, wip!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag håller ju på med en hundbok, som är mitt gymnasiearbete! Så tänkte att det är lite kul att ha en tråd där jag uppdaterar lite hur det går, för de som vill följa 😉

Ett tag såg det mörkt ut, halva arbetet raderades och jag tvingas att skriva om… Men nu händer det saker….

Det ser ut som det blir en bok ändå! Just nu skrivs det för full om aktiveringsövningar och lekar! Riktigt kul är det faktiskt och snart åker jag till Uppsala på lov och praktik så då blir det att fota massa hundar till boken! Partajar

Lägger även in stilen (som fortfarande är under testning) som förmodligen ska vara på illustrationerna i boken! Ena är en bild av min KH Collie Jamie  som har en förkärlek för pudlar 😎 Den andra är en liten test av olika raser för att se så att stilen fungerar för olika raser och inte bara collie (som jag bara ritat i den stilen förr!)!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Herveaux
0

Wow, kommer följa dina uppdateringar med stort intresse! 👍

// Harley

Turast
0

#1 gud vad roligt! 😃

CayKantos
0

Samma här! Kommer du sälja boken? 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

lollynonna
0

Undrar också om du kommer sälja boken?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Turast
0

#3 & #4 jag kommer skicka in manuset till ett förlag (eller flera) och hoppas att någon vill ta emot det och publicera det så då kommer jag sälja den! 

Om inget förlag vill ha mig så kommer jag se om jag kan trycka den själv (främst för min egen skull hahah) men då kanske jag kommer sälja ändå! 

Drömmen skulle ju vara att få den publicerad!

CayKantos
0

#5 Du får iaf uppdatera så om det blir att man kan köpa boken! 😎

Instagram

Turast
0

#6 absolut! Superkul att det finns intresse! 😍

fridarebecka
0

Som jag skrev i förra tråden om din bok så är jag också intresserad att köpa! Minst ett exemplar, men om jag gillar den och boken förmedlar en bra syn på hundar och hundträning så kommer jag att vilja köpa en var till mina systrar också. 😃Magkänslan (utifrån min bild av dig här och på din blogg) säger att du har en bra syn på hundträning och att boken kommer förmedla det. Ser fram emot att läsa den! 🌺

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Turast
0

#8 åh gud vad glad jag blev av din kommentar!🤗 Eller det har jag blivit av allas kommentarer! Det gör mig mycket mer pepp på att skriva och lyckas med det här!

tulinia
0

Va roligt att du skriver en bok!! Jag hoppar också på tåget som följer dig med spänning!

Sasmal
0

Fina bilder!😂

Frida B
0

Spännande :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
8

Lite uppdatering här! Foder-kapitlet är nu helt klart så imorgon börjar jag på "Hunden och lagen" 😃

Har 3 klara kapitel, varit lite nere så har gått rätt segt och två av kapitlen är lååångaa och med rätt mycket research!

Bjuder på ett foto som medverkar i Foder-kapitlet 😂

Therese
0
[AnimeV4]
0

Följer också detta! Lycka till!👍

Turast
6

"Hunden och lagen"-kapitlet är klart! Tjohoo! 

Liten sneakpeak på en av "fakta"rutorna som ploppar upp lite då och då! 😃

Nu är 4 kapitel klara och jag har skrivit halva det 5e kapitlet! Spännande att se om jag hinner klart med allt jag vill hinna klart med till inlämningen av gymnasiearbetet på fredag! Efter inlämningen kommer jag fortsätta skriva och sedan försöka skicka in till ett förlag! Så mer kommer läggas till än det som blir inlämnat till skolan! 😮

Turast
10

"Hunden" kapitlet är nu klart och det är även det kapitel som kommer vara längst fram i boken! Just nu skriver jag på "Hundträning" kapitlet där jag går igenom inlärning, olika metoder, belöningar 😃

Jag har även fnulat lite på bokens framsida och har ett litet utkast som jag gillar! Här kommer en liten sneak peak på det! 

Imorgon ska gymnasiearbetet in, men efter det kommer jag fortsätta att jobba med boken och förhoppningsvis skicka in den till ett förlag! 🥳

panini
0

#17 Så jäkla kul! 👍 Tycker faktiskt att vi saknar riktigt bra hundböcker om basic hundkunskap som är värda att köpa (eller så är det bara jag som är kräsen hehe).

Turast
3

#18 jaa tycker också det är få som är verkligen basic utan massor av konstiga ord och djuuuuuupgående sidospår liksom! Därav min idé 😃

Turast
4

Ojoj… Allt är typ klart för inlämning nu… men fler bilder ska läggas in men sen tror jag att allt är klart! 

det blev ju en del kan man säga 😂

Men sen fortsätter jag med målet att det ska bli en riktig bok! 😍

[AnimeV4]
0

Oh wow!

Turast
0

Ja det blev typ 58 sidor text! Men det är ju inte A4 format utan ett mer "bokigt" format! Så det är inte lika mycket som det ser ut tyvärr haha!

Gollums Fru
0

Shit vad grym du är!

Jasa nej saja!

Onyxia
0

Suuuperfin! 😍 Min klass på gymnasiet fick också den stora äran att skriva en hundbok som blev publicerad av Ica Bokförlag. En jätterolig och minnesvärd grej, men oj vad jag kommer ihåg all stress och press! 🤪

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

OurOzzy
0

Så roligt! Blir spännande att följa :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

LinaK
0

Wow, så himla duktig du är! Väldigt imponerad måste jag säga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Turast
5

Nu 15 minuter innan sista inlämningstid så är en pdf med boken inskickad! Pjuh! Nu kan jag pusta ut lite…! 😴 

75 sidor blev det om man räknar bort fram och baksidan, tjoho! 🥳

Översikt över hela alltet! Nu får man bara hålla tummarna att det blir godkänt som gymnasiearbete 😎

CayKantos
0

🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Instagram

hemul
0

Vad kul! Får vi läsa den sen? 🙂

Herveaux
2

#29 Eftersom Turast hoppas på att få den utgiven av ett förlag så får vi säkert chans att köpa boken, så Turast får betalt för sitt arbete. 🙂

// Harley

Turast
2

#29 precis som #30 sa så kommer jag fortsätta skriva och skicka manuset till ett förlag för att få den utgiven 😃kommer nog ägna sommaren åt det vid sidan om jobb och hoppas få texten helt klar till hösten !👍

hemul
0

Det hade jag missat. Men vi kan ju korrekturläsa åt dig! 😉

Turast
0

#32 lätt hänt!🙂 Jag har redan en del korrekturläsare tyvärr 😉

hemul
4

Tsss. Här försöker man vara snäll… 😃

BcJack
4

Vad hände med de urgulliga illustrationerna? de ser inte ut att vara med på översikten 😮 himla fint arbete, hoppas du blir publicerad för ser fram emot att läsa! :D

[Nalle-]
2

Wow, vilket otroligt jobb du måste ha lagt ner! Håller tummarna för att du kan få den publicerad, hade hemskt gärna velat läsa 😃 (och kika på alla fina bilder!)

Lona
0

Nice! Betydligt intressantare ämne än vad min syster valde i gymnasiet, hon skrev ett arbete om pi (matematik). Jag fattar inte ens att man kommer på idén :-) . (Och nej, hon blev inte publicerad :-D !) Håller tummarna för att något förlag nappar!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Turast
0

#35 då jag hade sjukt mycket press på skrivandet hann jag inte illustrera tyvärr! Dock kommer jag försöka få med det i "riktiga" boken sen 👍

#36 tack! Jag hoppas verkligen att något förlag vill "ha mig" 🚬

#37 Haha ja det lät ju inte superintressant haha!

Turast
9

Det var ju här jag skulle skriva!

Det verkade som att det blev ett stipendium för bästa gymnasiearbete, lite kul! :)

Candy123
0

#39 Grattis! Den verkar vara otrolig bra :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Forest]
0

Stort grattis 🌺 Ser mycket lovande ut, fina bilder och enkel att förstå, bra gjort 👍

Liten boll
0

Men shit va kul för dig, vilken möjlighet. Följer.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Lizelda
0

Wow, hade helt missat denna tråden, grattis!!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Turast
0

Tack alla 🤗 Ja är verkligen jättekul! Under sommaren/när jag har tid ska jag fortsätta bygga på den och sedan försöka ragga förlag 🥳

hemul
0

När kommer mitt recensionsex? 😛

Grattis! 😉

Herveaux
0

Hur har det gått? Nyfiken i en strut här…😛

// Harley

tiger tok
0

Undrar också! Vill gärna köpa om något förlag trycker upp den åt dig!

Turast
0

den har legat på is men tänkt på den många gånger, den är ju "klar" men vill ha med mer i den så ska bara ta tummen ur 😊

Herveaux
0

#48 Tack för uppdatering!👍 Låter klokt att inte släppa den ifrån dig innan du känner att den är klar. Lycka till med det sista jobbet på boken!

// Harley

Drakellen
0

Jag slänger in en tass här, är ju alltid sugen på nya roliga hundböcker :)!