Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2891 ggr
Wellcraft
0

Tecknar era hundar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har bestämt mig för att börja teckna av hundar.
Det kostar ingenting, men ni som fått porträtt och känner er nöjda kommer få swisha/föra över valfri summa, om ni vill (jag är tacksam för minsta lilla).

Bilderna ritas på papper, men kan skickas över via dator eller post (du står då för frakten).

Jag föredrar att rita porträtt framifrån, så det är sådana bilder som kommer prioriteras.
Hundar med mycket svart kommer prioriteras lågt då de är så tidskrävande och jag inte riktigt fått in tekniken.
Jag ritar inte realistiskt, utan snarare fabelstil. Sedan ger jag porträttet en personlig touch.

Ladda upp en bild på din hund (eller annat djur, men hundar prioriteras) med högkvalité, gärna framifrån, men inget måste och beskriv individen med några enkla ord!

Jag kommer teckna av de hundar jag finner roligast att rita av först och främst (vad jag finner roligast varierar😉).

Nedan är ett smakprov som visar vilken stil jag tecknar ungefär. 
(Vissa ser hemska ut, det tog ett tag att lära mig tekniken med pennorna. Lite därför jag inte vill ta obligatoriskt betalt, jag är inget proffs)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Qepta
2

Min holländare Pike

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
2

Min malle Aryah

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
0

En sista bild 😊

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Fisherling
2

Min fina Tinja 😍

Vickiw
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hoppas att alla bilder kommer med, men du får gärna rita av en av dessa kort på min Stella som jag tyvärr fick låta somna in den 15 augusti. Vill isåfall ha de skickade på posten :)

Codswallop
0

Har ingen bättre tyvärr då han inte finns mer, hoppas det funkar ändå. <3

[Caroline.N]
0

Min älskade springer-gubbe som tyvärr inte finns med mig längre ❤️ 7 år sedan han fick somna in, men han är lika saknad ännu 🌺

Tillägg: Han var en väldigt lugn kille för det mesta, alltid glad - den svansen viftade mer än den var still :'D Även om han var rätt lugn vart han alltid superlycklig när jag tog fram en boll som han fick springa och hämta, något han älskade ända fram till slutet ❤️

Wellcraft
0

Fina jyckar! Vill ni skriva några ord om deras personlighet? :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Shireelin
0

Oliver är en glad cockerkille! Älskar att bada och springa. Vill alltid hitta på saker och säger aldrig nej. Mat är gott och kelar mycket och gärna ;)

Zadeira
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min älskade daghund är en typisk cocker, alltid med svansen vilt viftande av glädje och allra helst med tungan i ansiktet på sina älskade människor. Världens gladaste och kärleksfullaste lilla långöra! Två bilder att välja mellan.

Codswallop
0

Tobie var fd gatuhund, kom till mig som 2åring. Han blev väääääldigt mammig, skulle vara nära jämt, älskade att sova under täcket och hans favoritsyssla (förutom att mysa) var att äta. :)

Lord Vulcan
0

Min blandis basse. Söt som en disneyfigur. Älskar att ligga och sola på balkongen.

Lord Vulcan
0

Kanske bättre bild

Therese
0

Hoppas den här bilden fungerar :)

Jaxon är en lugn, glad och dumsnäll grabb som gärna är till lags och han älskar att mysa 😊

[Dobban]
2

Måns-Melker, han är en clown. Oseriös och flamsig, lyder minsta vink med om det finns en köttbulle att erbjuda. Han tycker att allt han gör rätt är värt minst ett ärovarv.

[Dobban]
0

Skickar med en till bild. :-)

Turast
0

Det här är Marceline, hon är en sprudlande glad Australian Shepherdtjej som älskar allt. Hon kramas gärna och ylmorrar när hon är glad eller exalterad 😃Hon kallas Apan då hon ständigt ska klättra på träd, stolar, bord, skrivbord -you name it! 

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

HystrixEpic
2

Hummeln's Fantastiska Flikka :) Vet att du föredrog huvud framifrån men tänkte att med hemnes päls kan hennes kropp vara skoj att rita då färgerna varierat på ett sätt som gör att det kan vara roligare att få till pälsen. Om du förstår hur jag menar? Som variation :)

HystrixEpic
0

Har ansikte med :) Om du har instagram så heter jag där @hystrixepic och har fler olika hundar och hundbilder på mina och mina vänners hundar. Så hittar du något skoj där får du såklart rita av :)

HystrixEpic
0

Candy :) Ignorera bara bakgrunden xD

HystrixEpic
0

Och ifall du vill träna- en nästan helsvart ^^ Akila :)

Hanna.siri.saijo.
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Saijo och Siri Har ingen bild framifrån på Siri tyvärr.

Karolina-H
0

Min lilla Sudden!

Ett glädjepiller som älskar allt och alla. Han är den mest gosiga och trevliga hund jag haft och är med på precis allt.

Codeavalone.blogg.se

Arrowhead
0

Loke är en riktig larvnisse, han har hur mycket energi som helst och älskar att hoppa i vattenpölar, prata en massa och åka raggarbil. Han avskyr snabeldraken (dammsugaren), klippa klorna och sitta still på tåget. 😊

Arrowhead
0

Här en lite bättre bild på hans fina ögon 😊

immobilized
2

Gizmo

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Arrowhead
0

Yissah är en riktigt divig liten mammagris som skulle säga nej till en stor köttbit ifall någon hon inte känner helt skulle erbjuda. Hon älskar strumpor och brukar gärna samla på det på hög i sin säng. Hon tycker inte om att bli borstad, hon älskar dock att bli klappad och har man väl börjat får man inte sluta.

alltidnordin
2

Energisk kille med full fart. Otroligt kräsen när det kommer till mat, men tackar aldrig nej till leverpastej. Älskar allt och låter som en gris när han blir glad 😃

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Wellcraft
0

Tack för fina bidrag, nu har jag lite att göra.
Oväntade saker har dykt upp, spontant anmält mig till tävling på lördag m.m.
Så ha tålamod, den kan ta en tid innan jag har tid att färdigställa bilder.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

parsley
0

Lite sent bidrag. Hoppas det är ok. Lova, keeshond, 12 år.

parsley
0
Wellcraft
0

Inget är försent, posta på! Vill ha lite att välja mellan :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
0

Svårt att bara välja ut en av alla sötnosar! Men snart är den första bilden klar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Instabeliebeer
0
parsley
0

# 33 Får vi se bilderna i tråden när du tecknat dem? De är så charmiga, så det skulle vara roligt att se dem.

Wellcraft
4

Lilla Loke klar.

Har haft en hemskt period i livet vilket gjort att jag inte kommit till ro att färdigställa bilder, men nu är fler på väg att bli klara.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
6

Måns-Melker!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
0

Mitt mående gör så jag inte är så effektiv.
Men jag har slutat rita gratis och ritar numer hundporträtt digitalt.
Dock har jag påbörjat på några hundar (digitalt) i denna tråd och jag kommer  lägga upp dem vartefter de är klara.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Furaha
0
Furaha
0