Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1165 ggr
[chimpy]
0

Svullen hasspets

För cirka 3 veckor sedan upptäckte jag att hasspetsen på hundens var svullen nästan lite större än en pingisboll, på insidan av benet. Det gick snabbt ner lagom till veterinärsbesöket 2 dagar senare men hunden röntgades. Leden var fin och benet hel, men de kunde se svullnaden i röntgenbilden.

Vi kom fram till ev. vrickning med ev. inflammation eller blödning runt en sena.

Men det har nu gått 3 veckor, svullnaden går ner och upp varje dag. Jag lindar in benet, hunden får ej röra sig (ta det lugnt alltså) och i 1 vecka har jag även smörjt in henne med antiinflammatorisk gel på området morgon och kväll. MEn det verkar inte fungera.

Hunden är ju redan röntgad så jag vet inte vad mer som kan göras. Jag har följt veterinärens råd.

Detta är en gammal hund.

Någon som varit med om något liknande eller har några tips på vad jag kan göra så svullnaden inte återkommer?

Hunden verkar inte ha ont, jag får röra benet och linda in samt trycka (när jag kollat om det gör ont) hon haltar inte heller mer än normalt (sin normala gammal hälta). För övrigt sig själv.