Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 475 ggr
KatarinaSt
0

Vilken klippmaskin?

Vilken klippmaskin rekommenderar ni? Har tittat på denna http://www.clasohlson.com/se/Klippmaskin-Wahl-Basic/31-9217#moreinfo.

Har en cocker spaniel och om jag förstått saken rätt så ska den bara klippas vid öronen och hals med skär 10. Inte en hel hund alltså. Tar gärna emot tips på alternativa maskiner till hyggliga priser.

RosaMoln
0

Lyckliga fåret har många bra set med både sax och trimmer. Jag har en andis agc 2-speed, kunde inte varit mer nöjd :) Kostar lite mer men trimmern kommer eventuellt att överleva hunden och in på nästa hund om det sköts rätt så det tycker jag är värt det. Har noll koll på trimmern du länkat till.

[Forest]
0

Själv har jag en oster gold A5 nöjd men beställt hem en Andis agc super 2 speed då jag klipper andras hundar var på 2 är lite fjompiga av att oster låter mer. Själv rekommendera jag köp en bättre maskin för då är risken större att du får en maskin som klipper bättre du blir mer nöjd. Jag har bekant som har den maskinen o det första hon sa när hon testa min var oj den klipper mycket bättre. Det finns ibland beg bra maskiner på blocket och då med med kanske några skär till.

isblixt
0

Köpte en begagnad Agc 2-speed för 700kr, den var som ny och fick skär med. Är jättenöjd med den :) kolla gärna pälsvård för cockrar på olika hemsidor för tips om hur du tar hand om din hunds päls. =)