Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2445 ggr
Lena90
0

Stängsla in hund

Hej nån som har bra tips på stängsel nät som inte är alltför dyrt att hägna in mindre hund? Funderar på att stängsla in en del av trädgården till vår unghund nu under en period framåt.

Carpe diem!

Kitten86
1

Beror på storlek på hunden och dess benägenhet att ta sig ut från inhägnaden skulle jag säga. Till min förra hund, en dvärgpudel på 35 cm i mnkh, räckte det med ett hönsnät som var ca  40 cm brett/högt och ett par blompinnar i metall 😃 annars blir det även bra om man köper kompostgaller som du sätter ihop och sen förankrar i marken också med samma typ av blompinnar. Som sagt beror dels på hunden samt även storleken på inhägnaden!

Hornslandet
3

Jula har stängselnät+stolpar som inte kostar så mycket! Blir mycket billigare än kompostgaller om man vill ha en hyffsat stor yta!

http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/stangsel-och-staket/

Lena90
0

Jag vet inte hur hög hon är men är under mina knän iallefall. Vet inte hur benägen hon är att ta sig ut heller men har inte hoppat över kompostgaller som hon var liten valp. Är 7 månader nu, smidig och kan hoppa upp på stenmurar mm.

#2 Bra länk, var ju inte så himla dyrt faktiskt :)

Carpe diem!

Elsis matte
0

Vi köpte elnät för kanin (ja, sånt finns…) från en internetsida. Utmärkt till liten hund då maskorna är mindre och det inte är högre än att du lätt kliver över. Inte superstabilt om du har en hund som seriöst försöker forcera det, men lätt att sätta upp och ta ned.

Elsis matte
0
smellcaramell
0

Skulle jag försöka stängla in min hund hade jag behövt ett staket som var över en meter högt och helst nergrävt då hon är en utbrytardrottning när hon känner för det.. Hon är en liten och gammal blandras som första 2 dagarna var livrädd för kompostgaller men efter det har hon krypit under, mejat ner, hoppat över och klämt sig mellan, så om man verkligen vill hålla hunden inne så får man "ta i". Som tur är så vill min hund bara bryta sig ut när man skärmar av huset då hon till exempel är blöt efter promenad, löper o.s.v. så gör ingen direkt skada när hon bryter sig ut bortsett från att jag får tvätta och städa lite mer ;) värre om man vill hägna in hunden utomhus.

[AnimeV4]
0

Lite mått. Tror att det är det som står på sidan 14 som gäller👍 http://www2.jordbruksverket.se/download/18.7f64c0b5150cc5875dcbb105/1446627262283/jo11_2v4.pdf

Isalel
0

Hur stor yta har du tänkt att stängsla in? Det finns fästen som man kan använda till kompostgaller som man väldigt lätt får i backen om det inte är en superstor yta att täcka? Då blir det lätt dyrt om det är en stor yta men vi har varit väldigt nöjda med att den lösningen är både enkel, flyttbar och vi hade många kompostgaller från valptiden!