Ge mig styrka...
De flesta här har haft unghundar. Just nu är Dobby i värsta slyngelåldern, behöver lite stöttning… Han drar i kopplet, kastar sig mot varenda hund han ser, lyssnar inte, bitit sönder sin bädd på jobbet totalt, lukter överallt, skällde nysd ut vår granne… Jag vet att det är en fas, men alltså… Arghh vad trött jag blir på honom hahs! Hur var era hundar när dom var som värst i slyngelåldern?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Riktigt traumatiska saker förtränger man, men jag minns att Navdi var inne på Ica och snattade, samt den gånger hon drog igång hela havet stormar ute på lydnadsplan (det var glada hundar och arga jagade tvåbeningar precis överallt 😊).
Det är inte utan orsak som hennes ena smeknamn är "Straffet för mina synder".
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 haha dobby har inte snattat… än så länge 😂
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Min tik var rena raaaaama monstret, jag grät typ konstant och detta var i typ 2-3års tid. Hon drog i kopplet, spelade ingen roll motion, träning eller något annat. Hon bet mig, hon bet emot människor hon gjorde utfall emot barn, hundar, katter, fåglar, cyklar, mopeder, sparkcyklar, skateboards och typ allt annat som rörde sig.
Hon rymde också flertalet gånger, Minns en gång när jag och min vän tappade henne när hon såg en hare och vi sprang omkring och grät och frågade folk om dom sett en orange schäfer… Ingen hade sett henne och jag hade panik. Men hon kom tillbaks tur nog..
Min hane är ju översexuell, drar i kopplet, leker döv och tycker allt annat är intressant förutom det jag har eller ibland det jag erbjuder (både godis och leksak i vissa tillfällen). 😭 men jämför jag han med tiken är han en liten ängel..
Min tik är drygt 1,5år, egentligen kan jag väl tycka att hon är relativt lätthanterlig och för övrigt underbar att ha och göra med. MEN, hon får sina infall och igår var verkligen en sådan dag. Efter en dragrunda på 10,3km går jag genom baksidan med hunden för att lämna ifrån mig cykeln. Vänder ryggen åt för att gå och stänga till och ser en flygande husky/malamute i ögonvrån. Med framtassar och väldig akrobatik lyckas hon avfyra en hård spark i ryggen vilket gjorde att jag föll framstupa ned i marken. Triumferande vandrade hon runt mig och sjöng sin skönsång(låter som om någon klämt en katt i dörren).
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
Chester juckar och skäller på ingenting om morgonarna, är fast i dofter och lyssnar lite halvdåligt. Annars är han inte så jobbig. Men anledningen till han Dobby är knasigare är kanske delvis att Dobby har en himla massa krut i sig, vilket i sig är en väldigt rolig egenskap i en hund, vilket i sin tur visar sig som enorma slyngelproblem, förstår du hur jag menar? Hoppas han blir lite mer lätthanterlig snart, tills vidare - räkna till 10 när du känner att du håller på att bli arg på honom, så du hinner "kyla ned" ilskan innan du hinner reagera "onödigt". Lyckatillkramar från mig och Chester!
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Vi tränade skydd! Eller vi och vi, hunden använde mig som träningsdocka… 😕Hänge och slet i underarmen. Inte aggressivt, han tyckte det var världens roligaste dragkamp helt enkelt. Det är inte rimligt att ignorera bort ett sånt beteende, så han blev helt enkelt tvångskramad tills han var helt lugn.
Tillägg: självklart gjorde han bara detta ute, till allmänhetens beskådan…
https://www.youtube.com/watch?v=tPxI9DHve6Y
När jag tänkte på unghund kom den här låten upp i mitt huvud 😂 tolka som ni vill XD
Ahahah, kul att man har detta att se fram emot om man till slut lyckas få bukt med detta valpbitandet i vader och händer.. =D
Ursäkta språket, men min hund var en f***a rent ut sagt från 12 månader till nu snart 18.. Bara hålla ut!! Stay strong guuuurl❤️
Hur gamla är era hundar?
Jag har en Rottweiller-hane på 10 månader och han borde vara värd sin vikt i guld efter allt han har förstört.
Han bråkar för det mesta med vår andra hund, drar henne i svansen, trotsar oss när vi tillrättavisar och häromdagen drog han omkulle mig när han fick syn på något osynligt helt plötsligt.
Vissa stunder har jag nästan övervägt omplacering.
#10 Det roliga har nog tyvärr bara börjat för er del. Jag har en Rottweiler tik som inte har varit så kul hon heller alla gånger, men runt 2.5 års ålder så släppte allt helt plötsligt :)
Det är värt det. Man glömmer av hur jobbiga de var och ser bara sin fantastiska lilla hund som helst plötsligt lyssnar och lyder som om hon/han aldrig gjort annat.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
*skickar en massa styrka*
Försök att se det hela med humor. Det är som en 15årig epa raggare med folköl du har i kopplet just nu. Gå tillbaka till valpträningen och bete dig lika knäppt som hunden (om inte värre) så kanske du får en reaktion "meeeen maaaatte vad gör du…"
#11 Menar du att det kommer bli bättre? 🙂
Ibland är det svårt att tycka om honom. Som tur är så är han söt och ganska fjäskig då och då.
#13 Det kommer det absolut, men det kan ta 1.5 år, så vara håll ut :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Åh vad jag känner igen mig. Min kille är snart 13 mån. Önskar att han kunde vakna o vara 4 år. Oftast super härlig. Men vissa dagar vill jag hänga upp han i taket. Tar allt, drar i kopplet, glömmer bort mig totalt, hoppar mot mig, ska ha allt själv. Är vi i skogen med dagis hundarna ska han ha alla pinnar själv, alla isklumpar osv. Nästa dag en perfekt unghund. Man glömmer fort som tur var.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vad skönt det känns att jag inte är ensam haha… det variera verkligen från dag till dag också, igår gick han att jobba med haha peppar peppar verkar han vara på samma humör idag men det varar nog inte länge till så får njuta medans det varar ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)