Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1522 ggr
ifoundnemo
0

Nyårsfirande

Hur firar ni nyår?:). Hur fixar hundarna alla raketer och smällare?:). Själv blir det först en tidig morgonrunda, lyxig frukost och sen ska vi köra till makens pappa som bor i ombyggd sommarstuga ute i skogen i Sjöbo. Leka i trädgården och äta god middag. Sen sova där. Förhoppningsvis utan för mycket raketer och smällare! Första året vi firar nyår där så vi håller tummarna! Vår keeshond "muttrar" när det smäller men vår blandis har tyvärr blivit skrämd så är numera rädd (har dock blivit mycket bättre!). När det börjar smälla så skakar han lite och vill gömma sig men efter en stund (om det inte smäller för mycket) så kan han slappna av igen. Gott nytt år på er alla!:)

panini
0

Haha, vi åker ifrån Sjöbo in till Malmö istället 😂

Vi ska hem till mormor och morfar för att fira nyår där, undviker att gå ut när dom smäller och vid 12-slaget så kommer jag att sitta med en tub bacon-ost och distrahera hundarna. Förra året reagerade ingen av dom på raketerna, men i år så skäller dom varje gång det smäller ute.

Joyous
0

Årets sista dag blir lugn men med en massa rolig hundträning. Vi har bokat hallen, Humla ska för en gångs skull få köra agility. Efter det åker vi till skogen för dragträning och spår. Jag har knappt sovit alls i natt och tänker därför få in lite sömn någon gång under dagen. På kvällen ska jag på en Humla-vänlig middag (vi skippar alkoholen detta nyår) så hon får naturligtvis följa med :) Antagligen har vi båda däckat i soffan (av trötthet) innan klockan slår 12. Humla bryr sig inte om raketer/smällare och vi kör därför på ungefär som vanligt. Men pga att det runt tolvslaget skjuts ganska ordentligt inne i Göteborg + en massa tokar som inte verkar kunna låta bli att skjuta raketer på andra människor, så väljer jag ändå att undviker utgång under senare delen av kvällen.

flocken
0

Vi börjar dagen med att packa in oss i bilen o åka till skogen hela familjen. Ta med fika och låta både barn o unghund springa av sig. Blir Dexters första nyår. De har haft en större uppvisning av raketer redan och Dexter bara lyssnade. Så vi gör som vi alltid gjort. Vi går o lägger oss innan midnatt. Våra barn vaknar så tidigt så orkar inte vara uppe så länge. Ska göra 3 rätters. 6 vuxna och 2 barn hemma

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Changrila
0

Helt oberörda hundar, men jag vaknade för en liten stund sedan och ska snart ge mig ut på rejäl långpromenad. Efter det så äter vi frukost och tar det lugnt. Hundarna får en längre rastningsrunda precis innan det blir mörkt och därefter bara kissa utanför dörren vid behov.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Frida B
0

Ligger hemma i influensa så blir varken fest (som jag tänkt) eller npgon vidare aktivering flr hundarna innan… dobbys flrsta nyår så gett honom calmex, Nimbus blev skrämd förra året så gett honom calmex. Bunkrat upp med goa frysta ben, men dobby som sväljer dom hela har fått goa älghudsben. Så det blir hemma och "fira" i den mån det går och ladda för MyDog nästa vecka istället!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
0

Jag bokade inomhushall den 29/12, så där var vi heldag och tränade arslet av oss. Sen den kvällen åkte vi 14 timmar tåg, och landade hos min respektive Arraks bästa kompis. Såå… Han är så jädra trött så vi ska inte göra ett skvatt idag :'D 

Möjligtvis kan det kanske bli lite träning av spårmarkeringar om Arrak vill hitta på något, men troligtvis så ska vi bara såsa runt hemma och sova på alla möjliga och omöjliga ställen :D

Elsis matte
0

Vi har varit ute på morgonrunda och långpromenad i skogen. Nu är det bara snabbkiss utanför dörren resten av kvällen, för det smäller redan rätt mycket och lär tillta med mörkret. Lillhunden är berörd men det blir bättre för varje år och detta nyår har vi testat Adaptil - och hon reagerar hittills faktiskt inte negativt alls på smällandet! Otroligt skönt! Jag och gubben ska äta trerätters och hundarna får lite smaskigt tugg. Samma procedur som förra året. :)

Ambrose
0

Jag har varit ute och spårat. Testat av Nita lite,  hon blev skottberörd efter bruks SM, men jag har tränat skott sedan dess. Inga reaktioner alls trotts att det smäller rejält här redan nu.

Ikväll ska jag iväg till klubben och fira nyår med mina klubbkamrater :) Hundarna får ligga i brurar och mysa med ben och liknande under kvällen :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

JoannaLi
0

Jag ljög tydligen ovan :D Blev en löptur med alla 3 grabbar. Arrak som är skott-trygg till 100%, Keeper som är obrydd (ej trygg) och Buddy som är skotträdd. Smälldes 10-15 gånger på ett rimligt avstånd ifrån oss under turen. Någon som brydde sig? Nej. 

Buddy har faktiskt väldigt mycket ut av Arrak(+Keeper, men enbart Keeper hjälper inget alls), och det är ganska mysigt att se <3 

Och någon berättade med sin stora ord att de saknat dragträning så jag behövde knappt använda några muskler, jag bara vevade med benen så sprang Arrak åt mig Kär

Herveaux
0

Gott Nytt År allesammans!

Jag ska nu ner till tvättstugan och dona lite. Hundkraken vart så rädd av raketerna att han kissade på sig, så nu blir det tvätt av matta, täcke och sängkläder.
Lärdom till nästa nyår: Stäng in hund och mig själv i badrummet från kl 23-01.

// Harley