Ingen hund 2017 :-(
Vi skulle skaffa en Sheltie sommaren -17 men blir inget med det då vi måste köpa 2 nya bilar. Bilar är mest till besvär! :-P Så typiskt att mannens bil skulle gå sönder just nu, när vi äntligen kommit fram till vilken ras som hade passat oss perfekt! Men men, bara att bita ihop så ser vi fram emot sommaren 2018 istället :-)
Jobbigt :( beklagar.
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Tråkigt 😕
Tack! :-) Ja, med tanke på att vi länge kollat upp olika raser (hälsa, mentalitet, aktiveringsbehov, mm), äntligen hittat en ras som passar oss perfekt, varit i kontakt med flera uppfödare, satt upp oss på intresselistor och lagt ner så mycket tid och planerat en massa, så känns detta väldigt tråkigt :-( Men men, bara att bita ihop och tänka positivt: Den som väntar på nå't gott, väntar aldrig för länge ;-)
Köp en lite billigare bil 😉
#4 Det är min tanke! ;-) :-) :-P Men eftersom vi är i behov av 2 st, så ser det mörkt ut… :-/
Köp två lite billigare bilar. 😃
#6 Ska leta och leta tills vi hittar två billiga ;-)
Jättetråkigt att höra, verkligen! Kanske kan hitta, som tidigare skrivit, billigare bilar så att pengarna även räcker till en hund annars är det som du säger: den som väntar på något gott…..
#8 Ja, jag söker med ljus o lykta efter en billig bil ;-) Jag behöver bara en liten pendlarbil men gärna med större bagageutrymme, så jag får plats med en bur. Vi hade tänkt köpa valp till sommaren, så jag har tid på mig att spara ihop lite till ;-) Men jag tänker inte göra något förhastat: Kan vi inte, så väntar jag hellre med att skaffa hund 1 år till. Vi behöver verkligen 2 bilar med tanke på hur våra jobb och fritidsaktiviteter ser ut. Sen vill jag inte skaffa annan ras eller utan stamtavla bara för att kunna skaffa hund 2017. Har nämligen vänner som tycker vi kan göra så ;-)
Nä, man ska inte tumma på kraven. Bättre att göra som ni och vänta i så fall.
Du har inte funderat på hundspann i stället för bil 😎
#10 Haha! Det hade varit nånting om vi haft så mycket snö! :-P Här nere har vi tur om vi får se snö ett par dagar om året ;-)
Det tyckte jag var dumt sagt av era vänner! Håller med #10 att ni inte ska tumma på era krav eller önskemål. Det är ju en familjemedlem ni skaffar som ni ska dela era liv med i ca 15 år framåt så…. Håller tummarna för att det löser sig för er med valp till 2017 men annars får det bli, som du säger till, 2018 😃
#12 Ja, men de sa det med glimten i ögat ;-). Jag skulle aldrig få för mig att chansa och det vet de (de flesta av dem i alla fall) om. Jag vill ha en billig bil, men som jag kan ha många år framöver så även om vi inte skaffar hunden nästa sommar, så måste det vara en bil där en bur får plats i. Jag tänker långsiktigt och vill gärna ha läget under kontroll. Åtminstone i den mån det går ;-)
Även om det är synd har du ett super tankesätt! Inte alla som tänker så! Props to you! :D
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Tusen tack, CayKantos!! :-D