OT Godkväll!
Hoppas allt e bra med er.
Här har det varit en tråkig dag, regnat precis heeela dagen, och det gör det ännu. Mysigt då man sitter inne med tända ljus, men mindre kul då man har Hades päls att torka ;)
Har varit och handlat nicotinplåster idag. Ska försöka sluta röka.
En dag utan nu iaf :P Fast jag har så mycket mer sug denna gången än förra. Inte bra!
Just nu står Kalopsen på spisen, doftar underbart :)
På torsdag blir det Helsingör med älsk. Traska runder, kanske äta en pölse eller två. Bara ha det mysigt.
Trevlig kväll!

Jag har det toppen!
I helgen var jag på SPHK Gävle Dalas grönakortet utbildning. Massor av regler innötta, mängder av papper med hem, lärde känna en hel del nytt draghundfolk oxå. Igår var det barmarksträning att kika på för mig som inte tog med egna hundar. De visade och förklarade massor för nybörjare, och så grillade vi korv tillsammans.
Idag gick jag med Raksha och Vidar tillsammans med mamma Fanny och Tyra. Vi var nog ute i skogen 1 1/2 timme. Efter det fick Drífa testa att gå promenad med dragselen. Hon fick släpa på en 1,5 l flaska med vatten. Det gick jättebra.
Nu har vi precis kommit hem efter att ha kört en sisådär 45 min med Piro, Cora, Freja och Vidar. Ingen snö på långa vägar, så det blev 4-hjulingen.
Nu kan vi slappa i soffan resten av kvällen!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hoppas det går bra med att sluta röka, Hera! :) *skickar en kram*
Tack zeretki :P
jaha så du ska vara duktigare än mig du hera ;-), hoppas verkligen att du lyckas skulle önska att jag har den kuragen jag med :-).

Usch jag måste faktiskt försöka ta mig i kragen och sluta igen jag också, men det är lättare sagt en gjort. Det är ju så gott att ta en kopp kaffe och en cigg på morron.
Men hoppas verkligen att du fixar det Hera, du vet skam den som ger sig =)

Jag var ute och traskade hela dagen i det regnet..hihi…regn är det bästa som finns! 
Slutade röka för fem år sedan nu (tror jag det är nu) och har inte ångrat det en sekund! Det bästa jag presterat någon gång var faktiskt att sluta..
Så lycka till med det, och unna dig något riktigt gott i stället när röksuget sätter igång.. det gjorde jag, tar hellre några extra kilon än trasiga lungor egentligen…
Det blev en hel del isglass för min del…

Hehehe här vart det sura mjuka karameller på löpande band, och jag min dumbom hade gått ner 17 kg med viktväktarna så jag var nere i min idialvikt…det jag gått ner gick jag upp kan jag säga men det var enbart för jag åt kan jag säga *ASG*
lotta som jag har sagt, jag erbjuder mig att ta över några kg, jag behöver dom ;-)

Hehe…jag gick upp ett par kilo, tyckte att det var ok… men efter en tid så upptäckte jag att sötsuget stannade lixom kvar…hmm…och vipps så var jag 15 kilo tyngre… Nu vägde jag ju 38 ungefär från början så det gjorde inte så himla mycket egentligen med 15 extra kilon… är kanske mer normal nu :)
Bara för det så ska jag ställa mig och göra våfflor nu…
blev gottesugen ju! Tur att man har en energikrävande hund så man motionerar! *pust*

Ja men Lena vart skickar jag dom då? ;) Och då ska ni också tänka på att jag slutat 2 ggr *stön* först höll jag mig 7 mån, nästa sväng 9 månader och nu har jag rökt 2 månader rätt dumt va????
Oj vad länge du höll dig!!! Riktigt duktigt ju. Jag ska minsann försöka :)
tack för stödet :P
*skakar på huvudet* Mycket dumt!!!
hem till mig förstås lottis hihi…..du är duktig som försöker i alla fall ;-)
Jag glömde; lycka till Hera!

Oh…då är jag jätteduktig…*klappar mig på huvudet* Första gången jag slutade höll det i sju år! sen tog jag några stressbloss på jobbet en gång och då var det kört… Men nu har jag inte rökt på ca 5 år så jag ska slå mitt sju-års rekord :)
Har lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig röka igen…och jag sviker aldrig ett löfte.
Tack så hjärtligt Kerstinjoh :)
Nu ska jag nanna gott!
Ha det bra inatt och sov gott!

Att jag åkte dit den här gången var bara dumhet jag var inte ens röksugen bara nervös…så jäkla dumt, kan ingen komma hit och dänga mig eller förresten bonka mig är bättre 
Man kan ju säga att man tog en paus eller nått så slipper man skämmas 
Jag kan bonka! bonka, bonka!

Aj som …oj…ajajaj det räcker jag ger mig nu vet jag …jag var jättedum jag ska aldrig göra om det. Sluta bonka Kerstin, jag vet att du gillar bonken men nu får du bonka Hera så hon glömmer rökningen =)
Hej hopp :)
Idag var jag ock älsklingen i Helsingör och promenerade. Så mysigt så :) Åt pöse med den super goda ketchupen på båten :P Ska snart dit igen då julmarknaden där öppnar.
Hoppas alla haft en lika bra dag som oss :)
Ikväll blir det 1308 (tror den heter det) och kinamat :D
kramis

Vad är pöse?
Åhh vilken supermysig dag du haft då, nu blir man allt avis =)
Oooops :) Pölse, röd pölse. Alltså den danska röda korven :P
Vad har du hittat på idag då? :)

I morse åkte min syster hem, då satte jag fart och städade lite sedan har jag vilat efter en rätt dålig natt….sov 2.5 timme det var helt omöjligt att sova av någon anledning =)
Ahaaa var det korv då är jag med…hihi
Blev även lite remulade och dansk ketchup, som vi tog med hem.
var det trevligt att ha din syster på besök?
Hera, vad tyckte du om 1408? om det var den ni såg alltså :)
Vi har inte sett den ännu :P Fastnade på efterlyst och nu här ;) Får se om vi ska se den sen eller vi får ta det en annan dag.
Har du sett den?
Idag har jag varit med in till veterinären och vaccinerat och chipmärkt valparna.
Tog även ut Gerda på en promenad :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#26 yepp, såg den för några veckor sen :P
Beafer; vad tyckte du? ska se den nu :)
den var okej. men den kunde vart bättre tyckte jag :) sen har jag hört att det finns två olika slut på den. och det som jag inte såg verkade jätte dåligt :P
1308 och 1408???:O
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hehe, det är 1408 :D
vad är det för någe?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
En film, skräckis.
Har inte nerver nog att se en sån själv ;)
Solbackens kaniner
jag är supernervig jag med. men jag tyckte inte att den va nå farlig faktist :P det va väl typ nån sen man hoppade till på.
Får väl kanske se den då ;)
Fast jag blir typ rädd för Scary Movie ;P
Solbackens kaniner

Hera ja visst var det trevligt men ett himla rännade, alla affärer ska hinnas med…i huddik finns inte många affärer och min syster blir totalt galen när hon kommer =) Jag kan ju säga att jag var helt slut när hon äkte igår *pust*
Jag tyckte filmen var bra. Riktigt äcklig på ett par ställen.
Okey Lotta :)