Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1532 ggr
Hennum
0

Nickis föräldrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! :D

Idag har jag pratat med nickis första ägare efter uppfödaren. hon har varit 2-3 ställen till efter henne. och nu hos oss. Men hon var hur trevlig som helst och saknar vovven massvis.

Hon berättade om nickis föräldrar, hon föddes utanför Höör. Hennes pappa var en Border Collie som var nån championgrejs. Vet inget om sånt, men han hade iaf varit ute och sprungit och blev kär i Nickis mamma, som var Schäfer/Rottweiler, hon hette Doris. Vad pappan hette vet jag inte. Och jag vet inte vad gården heter eller var den ligger heller. Men det är ett sånt framsteg. Förhoppningsvis får jag snart reda på var hennes mamma, pappa och syskon bor oxå.

Om det när någon som kanske vet något så får ni gärna höra av er. Men jag ville mest skriva av mej.

fick oxå veta att hon är chipmärkt, där ser man, där ser man. det finns nån streckkodsgrej i vaccinationintyget. hon sade att vi skulle ändra ägare. hur gör man det?

/en överlycklig Hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

lena1
0

men vad skojigt för ett få veta sådant jätte kul ju :-)),man ringer skk och ändrar ägar papprena….lycka till vidare med henne ;-)

Sandra
0

Vad kul att höra sånt här! Har du letat länge? Hon är verkligen fin din Nicki! =)

Hennum
0

ja, visst är hon. :D det var spännande att höra hur hon var när hon var liten, det är inte mycket som ändrats, utom att hon är skott, åsk och fyrverkerirädd nu. de kunde tydligen dirigera henne med visslingar och pekningar, det kan inte vi :P

okej, så hon är registrerad där om hon är chipmärkt? får väl ringa dit och kolla.

nä, vi bestämde oss för att börja leta i lördags, och då ringde jag ett nummer som fanns i ett utskrivet mail från 2004 eller när det var. så det hela gick väldigt snabbt.

Hennum
0

nu vet jag att den fd ägaren jag pratade med är registrerad i skk. eftersom nicki är blandras så är ju inte hon registrerad där. vi har skrivit ut en ägarbytesblankett. så vi får väl träffa henne och få hennes namnteckning oxå.

hundarna ska ju vara registrerade där i jordbruksverkets grejs oxå. ska jag skicka in ägarbyte där med då, fast ja gjort de på skk? finns det någonstans man kan ringa dit, och fråga om hon är registrerad där. hittade inget telefonnummer eller så. :S gah, jag hatar sånthär. så jäkla omständigt.

lena1
0

det borde gå upp och kolla det på nätet på jordbruksverkets hemmis, man kan kanske beställa därifrån

Hennum
0

men man kan ju inte se där om hon är registrerad. om hon inte alls är registrerad där så kan jag ju inte skicka in om ägarbyte, dessutom gick blanketterna inte att få fram. grrrr..

fast hon är väl antagligen registrerad där med om hon nu är chippad och registrerad i skk. :P

lena1
0

men jag har för mig att jag ringde jordbruks verket och fick hem en blankett där jag skulle fylla i allt,ring och hör….

Hennum
0

men vad har dom för telefonnummer då? :S hittar det inte

lena1
0

måste ju finnas på eniro.se

Liss
0

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

tack lis, där ser du du är ju ovärderlig ju ;-)

Hennum
0

jag mailade dom, och har nu fått hem en sån blankett. och jag vet nu att hon är registrerad där så de ska bara ägarbytas.

men tack ändå ^^

hon har inte mailat bilder på nicki som liten än. hoppas hon gör det snart. jag längtar sååå efter att få se hur hon såg ut. slår vad om att hon var världens sötaste <3 hehe.