Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 671 ggr
Snuffles
0

Någon med samma problem

När jag går med min hund i sällskap av andra hundägare så skäller min hund på andra hundar som går förbi, när vi går själva gör han inte det. Han hetsar upp sig så mycket så jag blir tvungen att hålla fast honom, annars hostar han och låter som att han ska kvävas. Varför gör han det bara när vi går med andra?

TjockaBerta
0

Mina gör tvärtom. Går de i flock är de stabila.

>>>Malum domesticum<<<

[tk1971]
0

Min börjar pipa och gnälla och hoppa på bakbenen när vi passerar en annan hund. Jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra som toppar att få hälsa på en annan hund (vilket vi inte gör när hon beter sig så). Vare sig beröm eller godis smäller högre än det.

Elsis matte
0

Snuffles: Förmodligen är han mer uppjagad när ni går ihop med andra hundar. Eller så känner han sig lite tuffare med en flock "på sin sida". Hur beter han sig när ni går själva? Ignorerar han andra, visar han intresse eller osäkerhet? #2 Jag skulle rekommendera att du tränar självkontroll/doggie zen och använder Premacks princip. Lär hunden att det enda sättet att få det hon vill är att behärska sig. Jobba först med godis/mat, sedan leksaker och till sist hundmöten. Du kan också träna på att hon följer vid din sida med allt större störningar. Sedan kanske hon precis är i könsmognad nu? Då är intresset för andra hundar på topp…

Snuffles
0

#3 Han brukade skälla på andra när vi gick själva förut men vi har tränat på det. Nu håller han kontakt med mig men kollar gärna på den andra hunden. Han är rätt osäker också ja.