Äntligen helg!
Äntligen blev det fredag så jag fick komma hem till mina vovvar. Jag vill hemskt gärna typ krama ihjäl dem hela första kvällen och har lite svårt att låta dem vara, så jag pillrar på dem lite diskret när de sover och kramar dem mentalt. 😃
I helgen är planen att vi ska vi spåra. Den ena får nog blodspår och den andra personspår. Sen ska vi försöka ta oss ut i bebyggelsen och kanske till och med se någon levande varelse och träna på hur man beter sig i en sådan ovanlig situation. Jag har insett att jag inte tagit någon vettig bild på collien på flera månader, så kanske är det även dags att damma av kameran och försöka få till något.
Vad ska ni pyssla med i helgen tillsammans med era fyrbenta? 🙂
Kommer nog bara träffa mina korta stunder. Är så avundsjuk på alla som får ha sina hundar hos sig hela tiden :(
Vi ska träna är tanken! Lydnadsdebuten är nu bokad, och jag har ett förnyat sug att trimma. Kanske ska vi dra ihop ett litet gäng och köra en miniträning med sök, vi får se.
Om jag bara fått tag i en cykelpump hade jag dragit ut på en barmarksrunda, men…
Och så ska jag försöka hitta på någon rolig berikningsbana hade jag tänkt :D
Är sjuk så det blir mycket vila och kortare promenader i helgen.
Blir troligtvis spår, fys och lydnad i helgen! Ska börja träna på att ha han helt lös när vi kör lydnad och att han ändå har fokus på mig, sen ska vi även köra i lite nya miljöer och störningar fast med låga krav. Ska bli jätte kul och ser fram emot att spendera tid med honom då jag behövs plugga hela veckan! 😍
#1 Jag med, saknar ihjäl mig under veckorna efter mina. Så tråkigt, men bättre än inget åtminstone. Hoppas ni får fantastiska stunder tillsammans i helgen. ❤️
#2 Vad roligt! Om du gör en berikningsbana så dokumentera och
skriv här vet jag, jag vill gärna ha inspiration! 👍
#3 Å så trist. Krya på dig!
#5 Tack så mycket 🙂
#4 Full fart! Hur ska ni fysträna? Så roligt när man verkligen sett fram emot att träna och spendera tid tillsammans. Lycka till med träningen!
#7 Kommer nog köra backintervaller där jag låter han springa, sen ska vi jogga i spåret och/eller skogen och även köra vanliga intervaller då han behöver få upp kondisen!
Jag ska jobba… så vovvarna får vara hemma hos familjen :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vi ska till Jetty Jumping med tiken, sen promenader och trana till nasta helgens agility tavling!
I helgen har vi intensivkurs i viltspår! Ska bli riktigt roligt 😃 Annars har vi en kompis här med hund, så det blir att umgås med dem!
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Blir att ställa klockan för att komma upp i tid i morgon bitti för att bada hund!
Ja jag är nog en dåre men vill hinna med och göra annat också när jag väl är ledig än att stå och föna pudel en hel förmiddag.
För övrigt så blir det att tillbringa mycket tid i skogen och förmodligen en och annan spårning. En tur till farmor med hundarna blir det säkert också.
Ska på utställning imorgon och kurs på söndag och så lite vanligt smått och gott där emellan :)
Imorgon blir det en så lång koppelpromenad som jag orkar (har ett överansträngt knä som ställer till det rejält). Troligen tränar vi lite rallylydnad på kvällen.
På söndag ska vi på lure coursing-träning och då ska Ebrah springa sitt första licenslopp :D (de behöver 3 godkända sådana för att få tävlingslicens)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lydnadsträning. Vi har trots allt planer på att tävla och just nu är allt väldigt ofärdigt. Körde fotgående igår och min hund flöt ut och var överallt, för långt fram, för långt ut, nafsade mig i handen när jag gick för långsamt. Övriga moment är också riktigt slarviga. I helgen ska vi fokusera på vänstervarv/svängar för att få in henne i position, stadga i sitt, snabba lägganden och viktförskjutning bakåt med apporten.
Inga planer alls för helgen faktiskt!!

#10 Vem, vad eller var är Jetty Jumping? 😃
#11 Å, jag skulle verkligen vilja gå en spårkurs med min blandras. Han är helt grym på att använda nosen. Lycka till och uppdatera gärna hur det var och vad ni lärde er!
Lycka till ni andra med det ni tar er för. 🙂 Här är det riktigt ruggigt väder så vi myser mest framför brasan. Jag och collien har varit ute och tittat på kor, hört skott från skjutbanan och tittat på ett gäng gubbar vid flygfältet. Att titta på gubbarna var definitivt höjdpunkten på den här dagen. Jag och blandisen har varit ut på en skogspromenad och med husse har hundarna fått leta godis inne. Ikväll kanske vi gör ett litet ryck med colliens liggmarkering. Vi får se! Hoppas på trevligare väder imorgon när vi ska spåra.
Idag vilar vi, förutom att Flax ska få följa med på middag hos min pappa senare.
Anledningen till vilan är att vi ska till fjällen imorgon 😃
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Idag blev det inte mycket gjort! Gjort stan med en kompis och hens pojkvän, så nu är hela min barmarks-cykel är renoverad (pojkvännen är cykelmekaniker 😍).
Mysigt att höra om allas helgplaner 😃
Idag har jag inte gjort så mycket mer vettigt än att badat och klippt Asko. Annars bara vanliga promenader och en hel del valpbus förstås!
Imorgon ska vi ut och träna på förmiddagen, får se om det bli spår eller sök. Jag är mest sugen på att köra sök men det beror lite på vad resten känner för. Blir nog lite lydnadsträning efteråt också om vi hinner. Sedan ska jag äta middag hos mina föräldrar på kvällen och då följer hundarna med.
Idag har vi inte gjort något alls förutom dom vanliga promenaderna, men imorgon så ska jag försöka övertyga mamma om att vi ska till bruksan för lite agilityträning 😍
I princip ingenting förutom kisspromenader. Vi har åkt på influensan här hemma så vi är inte ett dugg roliga. Det mest spännande som händer är i princip extra ben och varsin kong med godis😛
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Vi har inte gjort någonting hittills denna helgen. En tripp till sjön med lite mys och trickträning blev det ikväll, imorgon drar vi nog ut på en lite längre tur på 2-3 timmar om jag hinner. Annars blir det lite shejpingflams och köttiga ben för att roa herrn i min pluggstress denna helgen (a)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/